بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- کشف مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز در اطراف مشهد، اعزام ۱۸۰ مبلغ دینی به روستاهای غرب خراسان رضوی، رونمایی از نشان هیات مذهبی شهدای رسانه خراسان رضوی و درخواست یک مقام فرهنگی این استان برای تسریع در واکسیناسیون کرونا اهالی سینما مهمترین عناوین اخبار کوتاه روز شنبه خراسان رضوی است.

مشهد- کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز (ارز دیجیتال) از یک باغ ویلا در جاده غرب مشهد کشف و ضبط شد. بخشعلی بیاتی قله زو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در گشت مشترک هفته گذشته کارشناسان بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه کارشناسان اداره اماکن و حراست توزیع برق مشهد در بازرسی از یک واحد صنعتی در محور غرب مشهد تعداد ۲۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر ) به ارزش تقریبی بیش از ۲۳ میلیون تومان کشف و شناسایی شد.وی اضافه کرد: بازرسان این سازمان با هماهنگی قضایی با جانشین دادستان عمومی و انقلاب مشهد، دستگاههای کشف شده را به سازمان اموال تملیکی منتقل کرده و پرونده گزارش بازرسی برای متخلف تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سبزوار- رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۱۸۰ مبلغ دینی مرد و زن در ایام ماه محرم به روستاهای سبزوار، داورزن و ششتمد واقع در غرب استان خراسان رضوی اعزام شدند.حجت الاسلام مهدی صانعی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: توجه به موضوع جمعیت و اهمیت بنیان خانواده از محورهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی و مبلغان است.وی اضافه کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال، پاسخ به شبهات جوانان، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی، توصیه رعایت مقررات بهداشتی و تداوم رزمایش مواسات و همدلی برخی از برنامه‌های مبلغان در دهه اول ماه محرم است.

مشهد- همزمان با هفته گرامیداشت مقام خبرنگار، نشان هیات مذهبی شهدای رسانه خراسان رضوی طی مراسمی با حضور مسوولان در مشهد رونمایی شد.مجتبی محمودی عضو هیات مدیره و مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی روز شنبه در آیین رونمایی از نشان هیات مذهبی شهدای رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این هیات دارای کارکرد رسانه ای است و  رسانه ها نیز رسالت زینبی دارند و باید نقش خودشان را در انعکاس پیام هیئات حسینی روزآمد انجام دهند.

مشهد- سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون درخواستی مبنی بر اجرای تعزیه ویژه ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) از سوی گروه های تعزیه خوان در استان دریافت نشده است. جواد روشندل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به سبب وجود کرونا و شدت شیوع آن در مشهد و سایر نقاط استان، اجرای برنامه هایی مانند تعزیه خوانی ویژه محرم برگزار نمی شود و تاکنون درخواستی نیز در این زمینه واصل نشده است. وی اضافه کرد: در صورتی که گروه های تعزیه خوان در خراسان رضوی تقاضایی برای اجرا در ایام پیش رو داشته باشند باید از ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص مجاز بودن یا نیودن اجرای این برنامه ها استعلام گرفت.

مشهد- رییس اداره سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ستاد ملی مقابله با کرونا خواست نوبت اهالی سینما و گروه های فیلمسازی را جلو بیندازند تا محیط کار آنها محل امنی برای ساخت فیلم و تماشای آن برای مردم باشد. سید حجت طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: برخی از اعضای گروه های فیلمسازی کسانی هستند که به لحاظ سنی مشمول دریافت واکسن کرونا در شرایط کنونی نمی شوند لذا بهتر است دریافت واکسن جامعه سینمایی نیز مانند سایر گروه ها به صورت مجزا در نظر گرفته شود.

سبزوار- مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: پویش طرح "خادمان سلامت حسینی" با هدف خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند کرونایی در این شهر کلید خورد. دکتر عباس کافی عصر شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح که با هدف و نیت خیرخواهانه و ارائه توصیه‌ها و خدمات درمانی به بیماران نیازمند کرونایی که در منزل بستری هستند آغاز شده تا پایان ماه های محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha