۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبر: 84425918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاجیکستان ۴ بالگرد از روسیه دریافت می کند

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبر: 84425918
تاجیکستان ۴ بالگرد از روسیه دریافت می کند

تهران - ایرنا - خبرگزاری تاجیکستان به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو برای شرکت تاجیکستان در رزمایش نظامی سه جانبه که از اول تا ۱۰ اوت (۱۰ تا ۱۹ مرداد) انجام می شود ۴ بالگرد به تاجیکستان فرستاده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «آسیا پلاس» تاجیکستان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای ۴ موتوره آنتونوف ۱۲۴، ۴ بالگرد روسی را از «نووسیبیرسک» به «هیسور» تاجیکستان و به منظور  شرکت در رزمایش نظامی سه جانبه که از تاریخ اول تا ۱۰ اوت ( ۱۰ تا ۱۹ مرداد ) با همکاری کشورهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان  انجام می شود منتقل کرده است. 

لازم به یادآوری است که  این رزمایش در منطقه جنوبی تاجیکستان  و نزدیک مرزهای این کشور  با افغانستان انجام می شود و در آن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد ارتش از جمله هزار و ۸۰۰ سرباز و حدود ۵۰۰ متخصص امور تجهیزات نظامی حضور دارند. 

تاجیکستان، ازبکستان و روسیه در پی افزایش نگرانی های امنیتی در منطقه آسیای میانه به دلیل تشدید حملات گروه طالبان در برابر نیروهای دولتی افغانستان در شمال این کشور  در حال برگزاری رزمایش مشترک ارتش در « هاربمیدون » تاجیکستان می باشند. 

 « الکساندر لپین » فرمانده منطقه ای ارتش مرکزی روسیه به خبرنگاران گفت این تلاش های مشترک نظامی علیه تشکل های غیرقانونی است که قصد ورود به خاک هر کدام از متحدین ما را داشته باشند. 

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد ماه گذشته نفراتی از ارتش روسیه به همراه سربازان، تانک و واحدهای توپخانه به تاجیکستان اعزام شدند. 

خروج سربازان آمریکایی از خاک افغانستان موجب افزایش نگرانی های جدی در میان کشورهای آسیای میانه شده است و روسیه در حال حاضر نگران بی ثباتی گسترده در آسیای میانه است.

پیش از این نیز  یکهزار نیروی روسیه در رزمایش پیمان امنیت جمعی، با نام  رزمایش «گرانیتسا-۲۰۲۱»  که در سه مرحله برگزار شد شرکت کردند که شامل عملیات مشترک نیروهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان برای نابودی گروه های تروریستی، نابودی تروریست های نفوذ کرده به خاک تاجیکستان و تمرین برای محافظت و دفاع از مرز تاجیکستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha