عملیات اجرایی پردیس بسیج پیشکسوتان در هفت استان کشور کلید خورد

خمین - ایرنا - رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور گفت: عملیات اجرایی پردیس بسیج پیشکسوتان در هفت مرکز استان کشورکلید خورده و برای ساخت هر پردیس ۲ تا پنج هکتار زمین تخصیص پیدا کرده است.

سردار « نقی رضایار» روز شنبه در نشست با بسیج پیشکسوتان خمین، افزود: زادگاه امام راحل نخستین شهر غیر مرکز استان در کشور است که پردیس پیشکسوتان در آن ساخته می‌شود.
وی با اشاره به واگذاری ۲ و نیم هکتار زمین به‌منظور ایجاد پردیس بسیج پیشکسوتان در تهران، بیان کرد: ساخت ۲ تا چهار پردیس در کلان‌شهرها توسط وزارت دفاع هدفگذاری شده است و برای هر پردیس ۱۰ میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان گفت: شناسایی ۱۵ هزار پیشکسوت بسیجی در هر شهرستان پیش بینی می‌شود و پردیس‌های بسیج پیشکسوتان مکانی برای ساماندهی این افراد در قالب گروه های جهادی به‌منظور نقش آفرینی در جامعه است.
سردار رضایار بسیجیان پیشکسوت را بهترین مشاور برای مدیران دانست و اظهار داشت: این قشر می‌توانند در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و فناوری، اقتصادی و سازندگی، حقوقی و مشاوره ای، سلامت و محیط و زیست فعالیت کنند.
رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان با اشاره به اینکه بخش خواهران پیشکسوت باید درتمام عرصه‌ها فعال شود، یادآور شد: در مدت ۱۰ سال شروع فعالیت بسیج پیشکسوتان در کشور، ۵۰۰ هزار نفر پیشکسوت نیروهای مسلح شناسایی و ۳۰ درصد آنان جذب شدند. 
وی با بیان اینکه بسیجیان پیشکسوت در عرصه‌های امنیتی، اجتماعی، علمی، اقتصادی ، عملیاتی و فرهنگی حضور پیدا کردند، گفت: ۲۰۰ پیشکسوت بسیجی در جبهه مقاومت حضور دارند و ۷۰ پیشکسوت نیز در این جبهه به شهادت رسیدند.
رضایار تاکید کرد: گستره بسیج پیشکسوتان از نیروهای مسلح به تمام بازنشستگان کشوری، لشکری  و مردمی توسعه پیداکرده است و جامعه هدف این سازمان تمام پیشکسوتان نظام هستند.
رئیس بسیج پیشکسوتان افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که پیشکسوتان دوران سال دفاع مقدس را سازماندهی کنیم و برای نیازهای انقلاب و کشور از آنان استفاده کنیم.
سردار رضایار بیان کرد: ۲۰ هزار پزشک بازنشسته در نیروهای مسلح وجود دارد و ۲ هزار نفر نیز  شناسایی شدند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست گفت: اقتدار امروز نظام اسلامی در دنیا مرهون ایثارگری های بسیجیان و مقاومت ملت بصیر و پرافتخار ایران است.
سردار « قاسم قریشی» اظهار داشت: استکبار جهانی و قدرت‌های دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی پشت صدام بودند  اما ایران با تکیه بر رزمندان و بسیجیان مومن و شجاع توانست درمقابل پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی ایستادگی کند.
وی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی برخلاف حمایت‌های آشکار استکبار هزاران کیلومتر از مرزهای کشور و حتی حرم حضرت زینب(س) عقب رانده شدند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: آمریکا با وجود هزاران میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و مزدورانی نظیر داعش مجبور شد از منطقه برود.
سردار قریشی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، دشمنان ایران را در تهیه سیم خاردار و انواع فشنگ تحریم کردند و امروز ما را در دادن موشک و رادار به دیگر کشورهایی که می‌خواند از خود دفاع کنند، تحریم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم از پیشکسوتان بسیجی هستند، گفت: بسیج پیشکسوتان همواره در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و حوادث نظیر سیل و زلزله در خط مقدم بوده است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا سازمان بسیج پیشکسوتان در حوزه سلامت نیز وارد میدان شده است.
فرمانده سپاه ناحیه خمین نیز در این نشست گفت: زادگاه امام راحل بیش از یک‌هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و هفت هزار رزمنده و ایثارگر برگ زرینی در کتاب افتخارات این شهرستان است.
سرهنگ « علی اکبر حسینی » افزود:  پیشکسوتان بسیج گلچین  ایثارگران در عرصه‌های مختلف عملیاتی و فرهنگی هستند.
فرماندار شهرستان خمین در این نشست پیشکسوتان بسیجی را از ظرفیت‌های مهم شهرستان دانست و گفت: این افراد در تمام برنامه‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی دارند.
« احمد طهرانی » ادامه داد: بسیجیان پیشکسوت به‌عنوان بک بازوی توانمند در کنار دیگر مسوولان برای توسعه زادگاه امام راحل تلاش می‌کنند.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha