۱۰۰ درصد دانش آموزان مقطع دوم متوسطه سلماس عضو شبکه شاد هستند

ارومیه- ایرنا-مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس گفت: ۱۰۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم وفنی و کاردانش این شهرستان در شبکه شاد عضو هستند.

«ایرج افراسیابی» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در مقطع ابتدایی ۷۰ درصد و متوسطه اول ۸۵ درصد است.

وی اضافه کرد: رفع مشکل دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی و تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت با محوریت مناطق و مدارس روستایی و محروم می تواند در ارتقای بهره مندی دانش آموزان مؤثر باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس در رابطه با ارتقای کیفیت آموزش مجازی نیز گفت: موضوع افزایش کیفیت در آموزش مجازی نیازمند ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری است و ارتقای امکانات و سرعت برنامه شاد، رایگان کردن استفاده از برنامه به خصوص برای مناطق محروم، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی و ایجاد آزمون های برخط  و اعلام نتایج برای برآورد وضعیت تحصیلی افراد از جمله راهکارها برای تحقق این مهم هستند.

وی ادامه داد: از مهم ترین برنامه ها برای افزایش ورودی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، عملیاتی و اجرایی کردن تبصره ۷۵ در راستای درآمدزایی هنرستان ها و تقسیم عواید براساس دستورالعمل های موجود بین عوامل دخیل و هنر جویان است که در کنار تحصیل و مهارت آموزی به کسب درآمد می پردازند.

افراسیابی در رابطه با بکارگیری معلمان با سنوات بالا در فعالیت در  فضای مجازی برای تدریس گفت: متاسفانه معلمان با سابقه بالا رغبت و توان لازم برای کار با سیستم های جدید و فناوری نوین را ندارند بنابراین لازم است تدابیری چون تشکیل کارگاه های تخصصی و دوره های ضمن خدمت به صورت حضوری و آنلاین جهت آموزش آنان اندیشیده شود، ضمن آنکه وجود مشوق های انگیزشی برای تقویت روحیه آنان فراهم شود؛ الزامی کردن طی دوره آموزشی یا کارگاه تخصصی استفاده از فناوری نون آموشی در امر تدریس نیز حائز اهمیت می باشد.

سی و پنجمین اجلاس روسای اموزش و پرورش کشور به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس در سراسر کشور پنجم و ششم مرداد ماه برگزار می شود.

شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی واقع شده است و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیش از ۴۰ هزار نفر دانش آموز و افزون بر ۲ هزار ۸۰ نفر کادر فرهنگی در ۳۰۰ باب مدرسه دولتی و غیردولتی سلماس در حال تحصیل و تدریس هستند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha