۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84407844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز بهزیستی چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ دستگاه اکسیژن‌ساز توسط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران به بهزیستی استان اختصاص داده شد.

نرگس عسگری روز یکشنبه در حاشیه آیین واگذاری یکهزار دستگاه اکسیژن‌ساز در سراسر کشور که به صورت وبینار برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه‌ها با اولویت مراکز شبانه روزی سالمندان و مراکز نگهداری معلولان ذهنی و روانی اختصاص یافت. 

به گفته وی، ۱۱ میلیارد تومان هزینه یکهزار دستگاه برآورد شده که به سازمان بهزیستی کشور اهدا شده و بهزیستی در اختیار مراکز مربوطه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در استان  ۱۲ هزار و ۳۵ نفر از سالمندان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، گفت: این تعداد در مراکز شبانه‌روزی، روزانه و خدمت در منزل بهره‌مند هستند و هم‌اکنون در استان ۱۶ مرکز روزانه و سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان فعال است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۷ درصد سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند با رضایت خانواده واکسینه شدند و مابقی به دلایلی از جمله نداشتن رضایت خانواده برای واکسیناسیون سالمند و یا داشتن بیماری واکسینه نشدند.

به گفته وی، ۸۹ درصد معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند و مراقبان آنها نیز واکسینه شدند.

عسگری افزود: در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان تمام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و در صورتی پذیرش فرد جدید علاوه بر انجام تست کرونا فرد به مدت ۲ هفته نیز در قرنطینه است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۴۲ هزار نفر در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، که از این تعداد ۳۲ هزار نفر را معلولان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha