جذب سهمیه ۳درصدی اشتغال معلولان چهارمحال و بختیاری نیازمند حمایت است

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بر اساس قانون کشور سه درصد از سهمیه اشتغال در دستگاه‌های دولتی باید در اختیار معلولان باشد، گفت: این قانون در آزمون‌های استخدامی‌ اجرا نمی‌شود.

نرگس عسگری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته بهزیستی افزود: پارسال ۲۲ نفر از معلولان استان برای استفاده از قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی پس از شرکت در آزمون، از سوی بهزیستی به دستگاه اجرایی معرفی شدند که تنها یک نفر از این تعداد جذب شد.

وی بر افزایش همکاری بیشتر مدیران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای اجرای قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تعدادی زیادی از معلولان استان دارای مدرک تحصیلی بالا هستند و آمادگی جذب در دستگاه‌های اجرایی را دارند.

عسگری با اشاره به اینکه معلولان دارای معلولیت شدید و متوسط امکان ایجاد طرح‌های خود اشتغالی را ندارند، تاکید کرد: این قشر باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

به گفته وی، براساس قانون هر ساله باید ۱۰ درصد جمعیت زیرپوشش بهزیستی از چرخه حمایت خارج و به خودکفایی برسند که تعهد اشتغال پارسال بهزیستی استان یک‌هزار و ۳۵۹ نفر بود که یک‌هزار  و ۶۶۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی تامین شد.

عسگری با اشاره به اینکه بیشترین اشتغال‌های ایجاد شده برای جامعه هدف در قالب طرح‌های خوداشتغالی است، گفت: اجرای طرح‌های خود اشتغالی نیاز به وضعیت اقتصادی مناسب و توانایی فردی دارد که معلولان دارای معلولیت شدید در اجرایی این طرح‌ها موفقیت ندارند.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان ایجاد یک‌هزار و ۴۴۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف است و به دلیل نظارت‌های که از طرح‌های اشتغالزایی انجام می‌شود خروج از فرآیند اشتغال در این طرح‌ها بسیار کم است.

مدیرکل بهزیستی استان به تامین مسکن برای معلولان با اولویت خانواده‌های ۲ معلولی به عنوان یکی از راه‌های توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و گفت: تعهد مسکن سال گذشته ۸۸۰ واحد مسکونی بود که ۹۷۸ واحد  مسکن احداث شد.

به گفته وی، برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول ۱۴۰ میلیون تومان در مناطق شهری و ۸۵ میلیون تومان در مناطق روستایی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و خانواده دارای یک معلول نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مسکن دریافت می‌کنند.

۶۷ درصد سالمندان زیرپوشش مراکز بهزیستی چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان و سالمندان گروه‌های نخست واکسیناسیون کرونا قرار داشتند، گفت: ۶۷ درصد سالمندانی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند با رضایت خانواده واکسینه شدند و مابقی به دلایلی از جمله نداشتن رضایت خانواده برای واکسیناسیون سالمند و یا داشتن بیماری واکسینه نشدند.

به گفته وی، ۸۹ درصد معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند و مراقبان آنها نیز واکسینه شدند.

عسگری افزود: در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان تمام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و در صورتی پذیرش فرد جدید علاوه بر انجام تست کرونا فرد به مدت ۲ هفته نیز در قرنطینه است.

وی با اشاره به اینکه مراکز وابسته به بهزیستی از جمله مراکز روزانه و شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان، معلولان، کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز مثبت زندگی در ایام کرونا به دلیل حمایت دولت کمترین خسارت را دیدند، گفت: ماهانه یارانه این مراکز پرداخت شده است.

عسگری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۲ هزار نفر در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: از این تعداد ۳۲ هزار نفر را معلولان تشکیل می‌دهند و پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری پنج هزار مددجوی پشت نوبت زیرپوشش این نهاد قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ تیرماه به عنوان روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha