آستان قدس رضوی در حاشیه مشهد مدرسه ساخت

۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹
کد خبر: 84404337
آستان قدس رضوی در حاشیه مشهد مدرسه ساخت

مشهد- ایرنا- دبستان ۶ کلاسه شهدای قرقی در حاشیه شهر مشهد که با مشارکت آستان قدس رضوی و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ساخته شده است، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این دبستان گفت: این مدرسه در زمینی با مساحت ۲ هزار متر بنا شده است که گنجایش پذیرش حدود ۱۸۰ دانش آموز را دارد.

محمدحسین استادآقا افزود: حاشیه شهر مشهد با تدابیر صورت گرفته به ۸ پهنه تقسیم شده و آستان قدس رضوی نیز با تعیین مسوول برای هر یک از این پهنه‌ها و همکاری خادمیاران، به منظور حمایت از محلات و مناطق حاشیه شهر مشهد، اقدامات قابل ملاحظه‌ای را از سال‌های گذشته آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی این اقدامات افزایش یافت و در بخش‌های متنوعی از جمله سلامت با همکاری گروه‌های جهادی، ساخت و ساز مدارس، توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای جهیزیه به تعداد قابل توجهی از خانواده‌های محروم این خدمات ارائه شد.

وی گفت: دانش آموزانی که پیش از این به دلیل نبود مدرسه در منطقه، مسافتی طولانی را برای رفتن به کلاس درس می پیمودند، با افتتاح این مدرسه از اول مهرماه امسال با رفع مشکلات گذشته به تحصیل علم و دانش می‌پردازند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز اظهار داشت: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مذهبی که بر پایه وقف و نذر مردم خدمت‌رسانی می‌کند، در این سال‌ها خدمات قابل توجهی را در منطقه قرقی ارائه کرده است که ساخت مسکن برای محرومان و جوانان و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی از جمله آنها بوده و امروز نیز با احداث مدرسه‌ برای تحصیل دانش آموزان این روستا، گام مهم دیگری در عرصه خدمت‌رسانی برداشته شد.

مالک رحمتی با اشاره به نامگذاری دبستان این روستا به نام «شهدای قرقی»، نقش شهدا را در پایداری ایرانی اسلامی حیاتی دانست و افزود: اگر ایثارگری‌ و رشادت‌های شهدا نبود امروز کشور ایران در قله پیشرفت، سعادت و مقاومت قرار نداشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha