نیروهای نظامی و کادر بهداشت اقدامات خوبی برای کنترل کرونا انجام دادند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات مشترک بهداشت و درمان استان در حوزه کرونا به همراه نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در استان آرامش خوبی برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا احمدعلی موهبتی در نشست تجلیل از کارکنان نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: با همه گیری موج سوم کرونا تقریبا همه ارگان‌ها بخوبی در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردند که علاوه‌بر اقدامات موثر در کنترل این بیماری مهلک،  برگ زرینی در تاریخ این استان رقم خواهند زد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی با ماموریت‌های بی‌شمار از جمله تامین  امنیت سیستان و بلوچستان، با حس مسوولیت و انسان دوستی با اختصاص یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی تنفسی، کمک بسیار خوبی به بیماران کرونا کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همواره نیروی انتظامی با برقراری امنیت در کنار مردم بوده و این‌بار نیز به گونه‌ای دیگر و با کمک در کنترل این ویروس در کنار مردم خواهد بود.
وی با بیان اینکه تهدیدات در سیستان و بلوچستان با اقدامات مردم و دستگاه‌ها و ارگان‌ها تبدیل به فرصت شده است افزود: جولان این بیماری با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه اقتصادی مشکلات زیادی را برای مردم بوجود آورده است.
موهبتی ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برنامه ریزی به منظوراستفاده کامل از ظرفیت‌های ایجاد شده بهداشتی و درمانی توسط خیرین وارگان‌های نظامی و انتظامی در استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواهد بود.
وی با اشاره به سفر ۲ روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان ابراز امیدوراری کرد روند کنترل این بیماری و گسیل امکانات شتاب خوبی خواهد گرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه اظهارداشت: با همه اتفاقات خوب و بد در دوران همه گیری کرونا و با همه ناملایمات اخیر، همه دستگاه‌های و ارگان‌های توسعه در مهار این همه گیری وظیفه و سهمی دارند و خوب است که با فرهنگ سازی مناسب این تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.
دکتر سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: ایجاد بیمارستان ۶۴ تختخوابی اولین همکاری جدی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با نیروی انتظامی بود.
وی تصریح کرد: مدافعان سلامت به طور شبانه روزی برای بیماریابی و درمان بیماران تلاش می‌کنند و با وجود خستگی جسمی ۱۷ ماه گذشته، به دلیل حمایت های ارزشمند و حضور دلگرم کننده همکاران خود در نیروهای مسلح، بنیاد برکت، هلال احمر و سایر نهادها و افراد دلگرم می‌شوند و با وجود بی مهری‌های برخی افراد، روحیه می‌گیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در توسعه پایدار و این روزها کنترل بیماری کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند تقویت روحیه، انگیزه امید آفرینی است 
وی تصریح کرد: با حضور خوب ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و گسیل امکانات از جمله راه‌اندازی بیمارستان‌هایی نظیر ۶۴ تختخوابی تنفسی از سوی نیروی انتظامی،  بیمارستان امام حسین (ع) از سوی سپاه پاسداران و بیمارستان احسان از سوی بنیاد برکت امیدواریم از فشار کار در بیمارستان ها کاسته شود.
هاشمی گفت: تسهیل‌گر، پیگیری مجدانه امور و برقراری ارتباط میان دستگاه های اجرائی و نیروهای مسلح از مهمترین فعالیتهای استاندار در این مدت بوده است. 
وی اظهارداشت: در کنار همه این مشکلات برنامه و کمک های امیدوار کننده وجود دارد و تا مردم احساس یاس و نا امیدی نکنند. 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: نیروی انتظامی هم در کنار دیگر ارگان ها و دستگاه ها احساس مسوولیت کرد تا همانند گذشته در کنار هموطنان باشد.
سردار احمد طاهری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمک به راه اندازی این بیمارستان با در اختیار گذاشتن فضای بسیار مناسب، با انتظامی همکاری صمیمانه داشت.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی علاوه‌بر استقرار یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری، سه دستگاه وینتیلاتور، نیروی پزشک،پرستار بزودی یک دستگاه آمبولانس و خودروی‌های سواری نیز بمنظور جابجایی کارکنان و حتی مردم در این مکان فرآهم خواهد کرد.
وی افزود: در بازدیدی که پس از افتتاح و آغاز بکار این بیمارستان داشتم فضا را بسیار مطلوب و رضایتمندی را نزد بیماران دیدم و این بیمارستان تا هر زمانی که لازم باشد مستقر خواهد بود.
در پایان این نشست استاندار سیستان وبلوچستان از زحمات و تلاش‌های کارکنان نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اهداء لوح تقدیر قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha