۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84396696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ پروژه بهداشتی و درمانی در کاشمر افتتاح شد

۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸
کد خبر: 84396696
۲ پروژه بهداشتی و درمانی در کاشمر افتتاح شد

مشهد- ایرنا- ۲ پروژه بهداشتی و درمانی روز چهارشنبه طی مراسمی در شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این مراسم گفت: ساختمان آموزشی "آل احمد ۲" با کمک یکی از خیران با زیربنای ۳۰۰ مترمربع  و ساختمان اکسیژن‌ساز با زیربنای ۶۰ متر مربع با هزینه دو و نیم میلیارد تومان و با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث و امروز به بهره برداری رسید.

دکتر محمد جواد یزدانی با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه دیالیز اهدایی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران به بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس کاشمر افزود: مجمع خیران سلامت شهرستان کاشمر در استان سرآمد است.

وی با بیان اینکه طی ۱۷ ماه گذشته با انتشار ویروس کرونا به چهار هزار بیمار مناطق مختلف در این شهرستان خدمات‌دهی شد ادامه داد: کاشمر کمترین میزان مرگ و ‌میر ناشی از کرونا را نسبت به میزان ابتلا به بیماری در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته‌ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: ۳۰ هزار ماسک در این شهرستان تهیه و مورد استفاده قرار گرفت و ونتیلاتور و دستگاه تهویه نیز به تعداد مناسب موجود بود و کادر بهداشت و درمان با آرامش اقدامات موثر انجام داد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۸ دستگاه ونتیلاتور تامین شد و تخت آی.سی.یو مورد نیاز با مشارکت وزارت بهداشت و خیران آماده شد افزود: در این مدت با توجه به افزایش حجم زباله‌های بیمارستانی امکانات امحای زباله نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت و با خرید دستگاه اکسیژن ساز با هزینه دو میلیارد تومان زیرساخت مناسبی در شهرستان فراهم شد.

یزدانی از انجام ۲۱ هزار تست کرونا در این شهرستان طی این مدت خبر داد و گفت: همچنین  امکان انجام آزمایش مولکولی در کاشمر فراهم شد.

وی با اشاره به تشکیل ۷۳ جلسه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان و همکاری همه نهادها و دستگاهها در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد بتوان خدمات بهتری ارائه داد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده گفت: در بخش بهداشت و درمان کار تخصصی است  لذا  باید متخصصان این حوزه نقشه راه ارائه دهند تا مسیر بهداشت و درمان هموار گردد و از ظرفیتهای استان و ملی برای  پیشبرد امور استفاده شود. 

حجت الاسلام  جواد نیک بین با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب بهداشتی و درمانی فاصله داریم افزود: باید با رقابتی کردن بیمارستانها، احداث بیمارستان خصوصی و احداث کلینیک های مختلف رقابت  در خدمت رسانی افزایش یابد.

وی از پیگیری برای تخصیص اعتبار تکمیل بلوک زایمانی در کاشمر به منظور  سرویس‌دهی مناسب به خانواده‌ها خبر داد و گفت: بودجه بلوک زایمانی مصوب شده و ظرف یکی دو هفته آینده ابلاغ و تخصیص آن هم انجام می شود.

مسلم ساقی فرماندار کاشمر نیز در این مراسم از تلاشهای کادر درمانی، متخصصان و بهیاران و خیران قدردانی کرد و گفت: در کنار ظرفیت گردشگری طبیعی و زیارت، گردشگری  سلامت نیز با همت متخصصان و خیران در این منطقه رونق یافته است.

۲ بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابوالفضل (ع) در کاشمر با ۹۲ پزشک عمومی، ۶۵ متخصص، ۲۱ دندانپزشک، ۲۶ داروساز، ۷۹ ماما و ۳۲ کارشناس بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج، فیزیوتراپ، کادر درمان و گفتاردرمان در حوزه بهداشت و درمان به مردم منطقه خدمات رسانی می‌کنند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.                                                                                                                      

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha