۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84395953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موج جدید کرونا در توکیو در آستانه رسیدن مشعل المپیک به پایتخت

تهران- ایرنا- مقامات توکیو اعلام کردند با افزایش اخیر تعداد مبتلایان جدید کووید-۱۹ در آستانه ورود مشعل المپیک به پایتخت دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون ژاپن، توکیو روز گذشته (سه شنبه) ۵۹۳ مبتلای جدید را تأیید کرد. این رقم نسبت به سه شنبه گذشته ۱۱۷ نفر افزایش داشته و هفدهمین روز متوالی افزایشی در مقیاس هفته به هفته است.

اقدامات هدفمند ضد کرونا تحت وضعیت نیمه اضطراری در توکیو و ۹ استان دیگر همچنان پا برجاست. این اقدامات همراه با وضعیت اضطراری در استان جنوبی اوکیناوا قرار است تا روز یکشنبه ادامه داشته باشند.

نخست وزیر سوگا یوشیهیده با وزرای کابینه دیدار و درباره اوضاع گفتگو کرد. تامورا نوریهیسا وزیر بهداشت گفت که او شدیدا احساس بحران می کند چرا که تعداد مبتلایان در توکیو دوباره افزایش داشته است.

افزایش اخیر مبتلایان در توکیو به رویداد حمل مشعل ضربه زده است. مشعل المپیک از روز جمعه در یک سفر ۱۵ روزه به سمت پایتخت راه می افتد. مقامات تصمیم گرفتند به جز در برخی جزایر دور افتاده این رویداد را از خیابان ها دور نگه دارند.

از سوی دیگر دولت ژاپن امروز چهارشنبه تمدید احتمالی اقدامات در نظر گرفته شده برای مبارزه با ویروس کرونا را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و قصد دارد روز پنجشنبه پس از شنیدن نظرات کارشناسان در این مورد تصمیم بگیرد. این تصمیم ممکن است بر موضوع حضور تماشاچی در بازی های توکیو هم تاثیر بگذارد.

مقامات دولت در حال بررسی تمدید اقدامات هدفمند در توکیو و سه استان مجاور آن هستند. اعلام احتمالی یک وضعیت اضطراری دیگر در این شهر از جمله گزینه های مورد نظر است.

تشدید اقدامات مقابله با ویروس در توکیو و حومه آن هم از جمله گزینه هایی است که دولت در حال بررسی آن ها است. دولت می گوید بسیاری از رستوران ها به درخواست ها مبنی بر توقف کار در ساعت هفت بعد از ظهر و تعطیلی کارشان در ساعت هشت عمل نکرده اند.

در مورد بازی های المپیک، برگزاری مسابقات شبانه و مسابقات در محل های بزرگ بدون حضور تماشاچی از جمله طرح هایی می باشد که در دست بررسی است.

دولت تصمیم دارد به محض نهایی کردن خط مشی خود، موضوع ظرفیت پذیرش تماشاچی را در گفتگو با کمیته برگزاری این بازی ها، دولت توکیو و کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک مطرح کند.

انتظار می رود که این پنج طرف تا پایان هفته جاری در خصوص موضوع تماشاچیان تصمیم گیری کنند.

مقامات بهداشتی در سراسر ژاپن بیش از ۱۶۰۰ مبتلای جدید را در روز سه شنبه تأیید کردند. ۲۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha