دشمنی‌های آمریکا از حافظه تاریخی مردم پاک نمی‌شود

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به سالروز هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ سرنشین آن بر فراز آب‌های خلیج فارس، گفت: دشمنی‌های آمریکا نباید از حافظه تاریخی کشور پاک شود.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: آمریکا قابل اعتماد نیست و می‌طلبد جنایاتی که در طول سال‌های گذشته علیه ایران و سایر ملت‌های جهان مرتکب شده را بازگو کرد تا نسل‌های جوان نیز نسبت به آن آگاه باشند.

وی ادامه داد: از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گرفته تا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و تحریم‌های اخیر کشور گوشه‌ای از جنایات آمریکا است، تا بدانیم که زبان سیاست آمریکا همین است و نباید به آن به چشم یک دوست نگاه کنیم.

وی در ادامه با تبریک به رییس‌جمهوری منتخب، مسئولیت وی در برابر اعتماد مردم را سنگین و مهم دانست و گفت: بار دیگر ملت بزرگ ایران به روحانیت و یک نفر از نیروهای انقلابی اعتماد کرد و وظیفه مهمی را برعهده انقلابیون و روحانیت و شخص رییس جمهوری و کابینه وی قرار داد.

فاطمی تصریح کرد: ملت ایران از امتحان سختی سربلند بیرون آمد و اکنون نوبت منتخب مردم است تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها را برطرف و موجب خوشحالی آنها شود.

امام جمعه موقت شهرکرد همچنین انتصاب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و افزود: با توجه به عظمت و اقتداری که قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، ریاست این قوه می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در مناسبات کشور ایفا کند.

فاطمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اختلافات بخش آب چهارمحال و بختیاری و استان همجوار، وساطت و میانجی‌گری بزرگان و عالمان ۲ استان را راهکاری برای رفع این اختلافات دانست و گفت: یکی از معضلات مهم ملی و منطقه‌ای برای چهارمحال و بختیاری مساله آب زاینده‌رود است و این موضوع از زمان کاهش بارش‌ها منجر به اختلافاتی مابین ۲ استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود بزرگان و عالمان این ۲ استان وساطت کنند و مشکل را به نحوی که هر ۲ استان راضی باشند حل کنند.

فاطمی همچنین سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد را تسلیت گفت و افزود: این عالم بزرگ از افتحارات شیعه بود.

به گزارش ایرنا، در ۱۳ تیر ۱۳۶۷، ناو امریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج‌فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha