آموزش‌های بشردوستانه در ۵۵۰ کانون جوانان هلال احمر کرمان ارائه شد

کرمان - ایرنا - معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از آغاز طرح شوق رویش در ۵۵۲ کانون جوانان، دانشجویی، روستایی، دانش آموزی و طلاب در تابستان امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای ارتقا آموزش‌ها بین اقشار مختلف مردم در کرمان اجرا شد.

به گزارش شبانگاه دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، ابراهیم بابایی افزود: در تابستان ۱۴۰۰ با اجرای طرح شوق رویش برنامه های مختلفی از جمله آموزش‌های بشردوستانه، اجتماعی، مذهبی، کلاس‌های امداد و نجات، پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با اصول و اهداف جمعیت هلال احمر و مسابقات فرهنگی و امدادی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت جوانان با هدف بروز استعدادها و توانایی های آنان اظهار داشت:  امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل پیشگیری از گسترش و شیوع بیماری کرونا اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تابستانی (شوق رویش) به صورت حضوری و در اجتماعات گسترده امکان پذیر نیست.

بابایی با اشاره به اپیدمی و شرایط انتشار ویروس کرونا؛ اولویت برگزاری برنامه های ابتکاری و پیشنهادی را در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: در صورت صلاحدید روسای شعب اعضای جوانان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های اوقات فراغت را در فضای باز و با حضور تعداد محدودی از اعضا برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه های آسیب های اجتماعی و اجرای طرح پیمان پیرامون مبارزه با مواد مخدر، دوره های آموزشی هنری، مهارت های زندگی، پیشگیری و اطفا حریق در عرصه های منابع طبیعی اجرای طرح ناظران سلامت، طرح یاس و سایر برنامه های ابلاغی از سوی سازمان جوانان در ۵۵۲ کانون دانشجویی، جوانان، روستایی، طلاب و دانش آموزی و ۱۴۰ خانه هلال در قالب برنامه های اوقات فراغت تابستان سال جاری اجرا می شود. 

نصب ردیاب بر روی خودروهای امدادونجات جمعیت هلال احمر کرمان 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از نصب ردیاب برای خودروهای امدادونجات مستقر در پایگاه های بین شهری جمعیت هلال احمر استان خبر داد. 

محمد امیرخانی از نصب جی‎پی‎اس بر روی خودروهای امدادی این جمعیت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بهینه‎سازی تجهیزات لجستیک و پشتیبانی امداد و نجات جمعیت بر روی ۴۴ دستگاه خودرو انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای امداد شامل آمبولانس، خودرو نجات، خودروهای عملیاتی کمک‌دار است که به دستگاه جی‌‎پی‎اس مجهز شدند.

امیرخانی به مزایای نصب دستگاه ردیاب اشاره کرد و گفت: با نصب این دستگاه می‎توان همه تحرکات خودرو را از طریق اینترنت مشاهده کرد و اطلاعات کاملی از وضعیت خودرو به صورت آنلاین داشت و این دستگاه به وسیله ماهواره GPS و از طریق GPRS اطلاعات و مشخصات دقیق مکان خودرو را نمایش می‎دهد.

وی افزود: رویت خودروها و تیم‎های عملیاتی در مناطق حادثه دیده و اعلام مختصات جغرافیایی برای نیروها و همین طور برای اعزام بالگرد و نیروهای پشتیبانی از مزایای دستگاه ردیاب است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: این دستگاه قابلیت ذخیره‎سازی عملکرد یک ساله خودروها به صورت آنلاین و آفلاین، همچنین نمایش آنلاین مواضع خودرو در هر زمان و هر مکان با استفاده از اینترنت، محاسبه دقیق مسافت طی شده و سرعت خودرو و مقایسه دقیق با کیلومترسنج، هوشمند در برابر تغییر جهت خودرو، ارسال پیام اضطراری یا زنگ تلفن خاص با فشار دادن کلید اضطراری را دارد. 

امیرخانی ضمن تاکید بر نگهداری و صیانت از این سیستم در ماموریت های امدادونجات تصریح کرد: هزینه نصب این نرم افزار ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از محل درآمدهای داخلی استان تامین شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha