۷ تیر ۱۴۰۰، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84385483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروانه گردشگری کشاورزی کشت و صنعت مغان صادر شد

اردبیل- ایرنا- پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی برای شرکت کشت و صنعت مغان از سوی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل صادر شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل روز دوشنبه در این زمینه گفت: این اداره‌کل‌ در راستای پیش‌برد سند توسعه استان در مسیر گردشگری و پاسخ به نیاز روز در کمترین زمان پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی را صادر کرد.

نادر فلاحی با اشاره به ویژگی‌های خاص کشت و صنعت مغان اظهار کرد: این مجموعه فاخر دارای قابلیت‌هایی است که دوست‌داران گردشگری کشاورزی با حضور در این مجموعه می‌توانند همه جنبه‌ها را به عینه ببینند و لمس کنند.

وی بیان کرد: انسان‌ها در زندگی‌ ماشینی‌ امروزی به دنبال لمس احساسی چون گردشگری کشاورزی هستند که آنها را از استرس و تنش‌های روزمره دور کند.

اسداله محسن‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان نیز با قدردانی از صدور مجوز در کمترین زمان ممکن گفت: این امر نشان دهنده حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در راستای ترویج گردشگری و به‌ویژه گردشگری کشاورزی است.

گردشگری کشاورزی بخشی از گردشگری روستایی است و به طور کلی به هر گونه فعالیتی در مزرعه یا مرتع گفته می‌شود که اجازه می‌دهد مردم برای سرگرمی و تفریح یا با اهداف آموزشی برای دیدن و لذت بردن از فعالیت‌های روستایی مانند کشاورزی، دامداری، برداشت محصول دستچین و سایر فعالیت‌های طبیعی و جاذبه‌ها به مزرعه مراجعه کنند.

بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام عنوان شده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

در حال حاضر استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است و سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی را تولید و روانه بازار می‌کند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه بیش از هشت میلیون نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اردبیل بازدید می‌کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha