رییس شبکه بهداشت بندرلنگه: خانواده‌ها از برگزاری دورهمی خودداری کنند

بندرعباس - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت ودرمان بندرلنگه گفت: خانواده‌ها در شرایط کرونایی و در راستای پیشگیری از ابتلای خود و عزیزانشان از برگزاری دورهمی و تجمع کردن بپرهیزند.

مرتضی سالمی روز دوشنبه در حاشیه نشست کرونا بندرلنگه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دورهمی های حتی کوچک خانوادگی در شرایط فعلی پرهیز شود و در صورت ضرورت به طور حتم بایستی از ماسک و حتی ۲ ماسک در هنگام دیدار نزدیکان استفاده شود.

وی ادامه داد:‌ افراد در صورت داشتن علایمی مانند تنگی نفس، ضعف و بی حالی به پزشک مراجعه کنند و بدون توجه از این علایم عبور نکنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که جان‌شان از دست رفته و یا در بیمارستان بستری و یا در قرنطینه خانگی هستند می‌توانستند تا حد زیادی با رعایت دستورهای بهداشتی از ابتلای خود و عزیزانشان به کرونا جلوگیری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه اظهار داشت:‌ ۱۱۱ نفر در این شهرستان بر اثر کرونا از دست رفتند و اکنون ۹۳ نفر در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند که حال یک نفر آنان وخیم است، همچنین ۷۶۱ نفر در قرنطینه خانگی قرار دارند.

فرماندار بندرلنگه در نشست مدیریت کرونا این شهرستان گفت: ️۵۰ درصد از مجموع آزمایش‌های کرونا یعنی ۷۵ آزمایش از ۱۵۰ آزمایش روزانه کرونا در این شهرستان مثبت است، ظرفیت بیمارستان بندرلنگه در این شرایط به دلیل ابتلای تعداد بالای افراد به کرونا تکمیل شده و این درحالی است که ظرفیت پذیرش کووید۱۹ این بیمارستان از ۱۶ تخت به ۱۰۰ تخت افزایش یافته است.

احمد شیبانی ادامه داد: این شرایط ناشی از وضعیت قرمز کرونایی بوده و لزوم جدی‌تر گرفته شدن فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورکارهای بهداشتی را به خوبی نشان می‌دهد.

۳۱۱ هزار و ۶۵۶ نمونه گیری از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در هرمزگان انجام شده است و درحال حاضر ۶۵۶ نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که ۹۸ نفر آنان در آی‌سی‌یو قرار دارند.

حال ۱۸ نفر از افراد بستری شده در بیمارستان‌های هرمزگان وخیم است و ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر در منزل قرنطینه هستند، همچنین یک هزار و ۴۳۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بندرلنگه با۱۳۴ هزار و ۷۱۳ جمعیت و پنج شهر به نام های بندرلنگه، کیش، کنگ، بندر چارک و لمزان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha