ژیمناست شیرازی یک گام به المپیک توکیو نزدیکتر شد
سعیدرضا کیخا

شیراز-ایرنا-  سعید رضا کیخا ژیمناست شیرازی با صعود به مرحله فینال  رقابت های جهانی قطر و انتخابی المپیک، یک گام به المپیک ۲۰۲۱ توکیو نزدیکتر شد.

به گزارش خبرنگارایرنا، کیخا در مرحله مقدماتی این رقابت ها و در اسباب خرک حلقه که اینک درقطر در حال برگزاری است موفق شد امتیاز لازم برای صعود به فینال را کسب نماید.

کاپیتان تیم ملی و دارنده  چندین مقام جهانی و اسیایی توانست با امتیاز ۶۶۶/ ۱۴ راهی فینال شود.

  کوهی کامه یاما (  Kohei Kameyama  ) از ژاپن حریف اصلی کیخاست  که مدال طلای ۲۰۱۳ جهان را در کارنامه داردو در رده بندی (رنگینگ ) جهان هم در رتبه سوم ایستاده است و کیخا چهارم است.

هم اینک در رقابت های جهانی قطر ۵۰ ورزشکار شرکت دارند در صورتی  که کیخا بتواند  سهمیه المپیک را کسب کند این اتفاق پس از ۵۷ سال برای کشورمان و نخستین بار برای استان فارس رقم خواهد خورد و چهارمین ورزشکار فارسی  است که راهی المپیک می شود.

رقابت های جهانی قطر از دوم لغایت پنجم تیرماه ۱۴۰۰   در قطر برگزار می شود.

سهم ورزشکاران فارسی در المپیک و پارالمپیک توکیو

استان فارس سه ورزشکار به نام محمدعلی گرایی،محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو دارد باید منتظر ماند و دید ایا کیخا سهمیه فارس را به چهار نفر افزایش می دهد و یا خیر.

همچنین ساره جوانمردی، در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در پرتاب وزنه ورزشکاران اعزامی از استان فارس به مسابقات پارالمپیک توکیو هستند.

نعیما خواجوی هم از شهرستان داراب به عنوان مربی تیم ملی کاراته ایران راهی المپیک توکیو خواهد شد.

تاکنون حضور ۶۰ ورزشکار از کشورمان در رشته های، والیبال،  بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته، شمشیربازی، تکواندو، دوومیدانی، بوکس،  قایقرانی، دوچرخه سواری ، پینگ پنگ و تیراندازی با کمان در المپیک توکیو قطعی شده است. 

رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو از اول تا هفدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و همچنین رقابت های پارالمپیک هم اوایل شهریورماه آغاز می شود، ایران در این بازی ها در ۹ رشته شرکت دارد.

کاروان ورزشی ایران با نام سردار دل ها در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت خواهد کرد.

المپیک توکیو قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha