پایان فعالیت کشاورزان، شعب اخذ رای‌ انتخابات در گلستان را شلوغ‌تر کرد

گرگان - ایرنا - پایان فعالیت روزانه کشاورزان گلستان و فارغ‌شدن از امور زراعی و دامپروری، موجب ازدحام در شعبه‌های رای‌گیری مناطق شهری و روستایی گلستان و تشکیل صف طولانی متقاضیان شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ شد.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا از شهر و به ویژه روستاهای گلستان نشان دهنده شلوغی زیاد صندوق های اخذ رای در ساعات اولیه شب است و هر لحظه بر تعداد رای دهندگان افزوده می شود.

اشتغال چند صدهزار گلستانی به زراعت و دامپروری، سکونت حدود نیمی از جمعیت استان در روستاها و همزمانی برگزاری انتخابات با فصل برداشت محصول باغی و زراعی و نشای برنج سبب شده دامداران، باغداران و کشاورزان گلستانی با اتمام کار روزانه و پس از استراحت راهی شعبه‌های رای‌گیری شوند .

شعبه انجیراب شرقی، شیخ فضل الله نوری، مسجد امیر و مسجد جامع گرگان به همراه شعبه های جهاد کشاورزی و پنج پیکر بندرترکمن، روستاهای زنگیان گرگان ، یساقی کردکوی و شعبه های مناطق غربی شهر گنبد از جمله شلوغ‌ترین شعبه های رای‌گیری گلستان در ساعات ابتدایی شب است.

لغو ممنوعیت کرونایی تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا چهار صبح سبب شده برخی شهروندان رای دادن در خنکای هوای شب را به تحمل گرمای روز ترجیح دهند.

به گزارش ایرنا ۸۰۸ روستای گلستان شورای سه نفره و ۱۶۶ روستا هم شورای پنج نفره دارند که ۶ هزار و ۸۰۷ نفر برای تصاحب این منصب با هم به رقابت می پردازند

رییس ستاد انتخابات گلستان ساعت ۲۰ امشب در گفتگو با خبرنگاران گفت : براساس آمارهای دریافتی از فرمانداری‌های استان، تاکنون ۵۴۸ هزار و ۷۵۵ تعرفه معادل ۴۰.۵۲ درصد برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق‌های اخذ رای مناطق شهری و روستایی گلستان ریخته شد.

احسان مکتبی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۵۴۹ هزار و ۶ تعرفه معادل ۴۰.۵۴ درصد کل واجدین شرایط برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان مصرف شد.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت خواهند کرد.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت شهرنشین هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha