مردم در محل سکونت خود رای دهند

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: شهروندانی که به مناطق روستایی سفر کرده‌اند برای شرکت در انتخابات شوراها به محل سکونت خود برگردند.

"ناصر خوش‌ خبر" روز جمعه در محل ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: مردم روستاها هم در شعبه‌هایی که تعریف شده است، رای خود را به صندوق بیندازند تا بتوانیم شرایط حاکم بر فرایند انتخابات را تامین و تعرفه‌های شهری و روستایی را مدیریت کنیم و کسی از فرصت پیش‌رو محروم نشود.

وی بیان کرد: این نوع برداشت نادرست است افرادی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند و در همان منطقه خدمات شهری را دریافت و عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند، در انتخابات مناطق روستایی شرکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچند در گذشته احتمال داشته افرادی زندگی در جوامع روستایی را هم تجربه کرده‌اند اما با حضور در برخی شهرها جزو جامعه شهری هستند و کار درست این است که این افراد در شهری که زندگی می‌کنند به نامزدهای مورد نظر رای دهند زیرا اگر این روند دنبال نشود، مشکل ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: این گفتمان برخی افراد که اگر در روستا رای دهیم برای تامین اعتبار روستایی خوب است، صحیح نیست زیرا ملاک تخصیص اعتبار نوع نیاز در جامعه روستایی و شهری است قطعا این نوع نگاه توجیه‌کننده جذب اعتبار نیست و هر روستا دارای جمعیت ثابت و ثبت شده است.

خوش خبر گفت: با توجه به ازدحام مردم در شعب اخذ باید پروتکل‌ها و مسایل بهداشتی رعایت شود و استفاده از ماسک، همراه داشتن خودکار شخصی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از مهمترین مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: پایان ساعت رای‌گیری که تا ساعت ۱۷ عصر بود تا ساعت ۱۹ تمدید شد و با دستور وزیر کشور تا زمانی که مردم حضور پیدا کنند، امکان تمدید زمان انتخابات وجود دارد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

از مجموع هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده در استان ۴۷۷ شعبه سیار و ۵۴۷ شعبه ثابت است به این ترتیب ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار فعال هستند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

۱۱۵ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند فعال است و انتخابات شورای اسلامی شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک است اما اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha