نکات بهداشتی در تمامی شعب اخذ رای لرستان رعایت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس‌ ستاد انتخابات لرستان گفت: تمهیدات لازم برای رعایت نکات بهداشتی در تمامی شعب اخذ رای استان فراهم شده است تا خطر شیوع ویروس کرونا در این مکان‌ها به کمترین حد برسد.

محمود ثمینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ضدعفونی کردن محل اخذ رای، علامت گذاری در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه دادن مردم به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی در شعبه از جمله اقداماتی است که در روز انتخابات اجرایی می شوند.

وی گفت: به منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت در برگ تعرفه رای حذف شده است و در تمام شعب اخذ رای حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رای گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت هفت روز جمعه آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

ثمینی بیان کرد: اکنون یکهزار و ۱۳۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر نیز در شوراهای روستایی استان باهم رقابت دارند.

وی اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان یکهزار و ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت و یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در استان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

رییس‌ ستاد انتخابات لرستان گفت: ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر می‌شود،  انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان برگزار می‌شود اما در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

وی ادامه داد: ۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: تعداد شعب اخذ رای در استان نیز نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و با همکاری پنج هزار نفر از عوامل اجرایی، انتخابات پیش رو را در ۲ هزار و ۳۱ شعبه استان برگزار خواهیم کرد.

ثمینی با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان برگزار می شود اظهار کرد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه هفته جاری ( ۲۸ خرداد) همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha