اوقاف آذربایجان‌غربی در ساخت هزار واحد مسکونی مشارکت می کند

ارومیه- ایرنا- تفاهم نامه مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ساخت هزار واحد مسکونی ارزان قیمت با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی امضا شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه در سفر حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ارومیه با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به امضای حجت الاسلام ناصر جوانبخت و سیدمحسن حمزه لو، مدیران کل اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی استان رسید.

در قالب این تفاهم نامه قرار است یک‌هزار واحد مسکونی با مشارکت ۲ طرف در قالب پروژه اقدام ملی مسکن ارزان قیمت طی سه سال در شهرهای مختلف استان احداث شود.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این آیین گفت: این سازمان آماده مشارکت در ساخت و بازسازی کلاس‌های درسی، احیای زمین های کشاورزی و فعال کردن معادن در زمین های وقفی است.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی افزود: قصد داریم بسترهای درآمد زایی و زمینه رفاه اجتماعی را از طریق موقوفات ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار اظهار کرد: ۱۱۲ هزار کلاس درس جدید در استان نیاز است که مشارکت از طریق موقوفات، برای این بخش یک فرصت محسوب می شود.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: می توان با همکاری و مشارکت دوجانبه، تعداد بیشتری واحد مسکونی ارزان قیمت نیز در آذربایجان غربی ساخت.

به گزارش ایرنا، خاموشی در سفری یکروزه برای بررسی وضعیت حوزه اوقاف به آذربایجان غربی سفر کرده است.

آذربایجان غربی با بیش از ۶ هزار موقوفه، یکی از استان های فعال و پیشرو در این حوزه به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha