۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84369381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور تونس جریان های سیاسی را به توطئه چینی علیه خود متهم کرد

تهران – ایرنا – " قیس سعید " رئیس جمهور تونس برخی از جریان های سیاسی که نام شان را ذکر نکرد، متهم کرد که با کمک قدرت های خارجی در صدد کنار گذاشتن او از قدرت هستند.

به  گزارش روز چهارشنبه روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، رئیس جمهور تونس گفت که این جریان ها به هر شکل ممکن حتی با توسل جستن به " ترور " وی در صدد انجام چنین کاری هستند.

وی از قدرت های خارجی که ممکن است در این سوء قصد دست داشته باشند، چیزی نگفت، اما به غیر از فرانسه که سابقه استعماری در این کشور دارد، برخی دولت های عرب منطقه نیز در این دست اقدامات طی سال های اخیر سابقه دارند.

قیس سعید در دیدار با هشام المشیشی نخست وزیر و نخست وزیران پیشین " گفت وگو" را تنها راه حل و فصل مشکلات تونسی ها برشمرد که به گفته وی یکی از مهم ترین محورهای این گفت وگو ارائه یک نظام  سیاسی و انتخاباتی جدید است.

رنیس جمهور تونس بر لزوم شکل گیری اصلاحات سیاسی اساسی در این کشور از جمله ارائه قانون اننخاباتی جدید و تغییر و تصحیح برخی از مواد قانون اساسی تاکید کرد.

تونس در سایه اختلاف نظر میان قوای سه گانه کشور در خصوص موضوع اصلاحات و شماری از سایر مسائل از جمله ایجاد برخی از تغییرات در کابینه دولت و دادگاه قانون اساسی در طی چند ماه گذشته در یک بحران سیاسی مستمر به سر می برد.

نهاد ریاست جمهوری تونس یک ماه پیش از سوء قصد به جان رئیس جمهور قیس سعید با استفاده از یک بسته پستی مسموم خبر داده و خاطرنشان کرد که رئیس جمهور خود به طور مستقیم آن بسته را دریافت نکرد و مدیر دفتر ریاست جمهوری پس از باز کردن آن تقریبا دچار نابینایی کامل و بیهوشی شد.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha