مشاور وزیر کشاورزی: به شعارهای سال در بعضی موارد بی مهری می‌شود

تهران – ایرنا، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی کشور گفت:از سال ۷۵ رهبر معظم انقلاب در همه نامگذاری سال‌ها، شعار تولید تعیین کرده ولی این شعارها بعضا مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و افراد نفوذی در مسیر تولید مانع ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، مرتضی حنیفه‌زاده روز سه شنبه در جریان بازدید از بزرگترین مجموعه تولید و پرورش ماهی های زینتی و گیاهان دریایی خاورمیانه در اسلامشهر اظهار کرد: از سال ۷۵ رهبر معظم  انقلاب در همه نامگذاری سالها، شعار تولید تعیین کرده ولی این شعارها بعضا مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و افراد نفوذی موانع در تولید ایجاد کرده اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود:  گاهی اوقات اصلی‌ترین موانع همین قوانینی هستند که مسؤولان باید نسبت به رفع آن اقدام کنند و قوانین دست و پاگیر در حوزه تولیدات بخش کشاورزی باید به نفع رونق تولید مانع زدایی شود.

وی گفت: هدف از این بازدید ها رفع مشکل تولید کنندگان است اگر بتوانیم به حل برخی مشکلات کمک کنیم حتما تولید در کشور رونق می گیرد متأسفانه در برخی موارد قوانین را به گونه‌ای وضع یا تفسیر کردند که متهم اول وزارت جهاد کشاورزی شناخته می‌شود.

مشاور وزیر جهادکشاورزی افزود: ما باید به صادرات در بخش کشاورزی کمک کنیم صرفا صادرات نباید نفت باشد اگر بتوانیم محصولات غیر نفتی که مورد تحریم نیست صادرکنیم  این صادرات  ایجاد اشتغال و ارز آوری به کشور دارد.

حنیفه‌زاده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به نوعی وزارت معیشت مردم است یادآور شد: خیلی‌ها تصور می‌کنند که کار جهاد کشاورزی صرفاً تولید است، در حالی که ما باید در حوزه رفع موانع، تسهیل امور و هدایت مردم نیز فعالیت کنیم که بخشی از آن مربوط به اقدامات فرهنگی است.

 در ادامه «دکتر علی محمدی مقدم» رئیس اداره بهداشت عمومی استان تهران با بیان اینکه سالیانه ۳۵ میلیون قطعه تکثیر و پرورش ماهی های زینتی در کشور انجام می گیرد گفت : استان تهران دومین استان در تولید ماهی های زینتی است و تولیدات به کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه صادر می شود و در این دوره با توجه به وجود ویروس کرونا صادرات با مشکل مواجه شده است

وی افزود: دامپزشکی استان تهران نظارت مستمر از واحدهای پرورش ماهیان زینتی و خوراکی اعمال می دارد و امنیت مصرف و بهداشت در صدر وظایف این سازمان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha