۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84357791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۲ هزار و پنج نفر در آشتیان واجد شرایط رأی هستند

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۴
کد خبر: 84357791
۱۲ هزار و پنج نفر در آشتیان واجد شرایط رأی هستند

اراک - ایرنا- معاون فرماندار آشتیان گفت: ۱۲ هزار و پنج نفردر این حوزه انتخابیه از توابع استان مرکزی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاواجد شرایط رای هستند.

سمیه آشتیانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط رای آشتیان در انتخابات پیش رو  برای نخستین بار در این ازمون سیاسی شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری، ادامه داد: در انتخابات سال ۹۸ حدود ۱۲ هزار نفر از مردم آشتیان واجد شرایط رای بودند که نزدیک به ۹ هزار نفر معادل ۷۵ درصد آنان پای صندوق‌های رای آمدند و در این شاخص آشتیان نسبت به دیگر نقاط استان مشارکت چشمگیر داشت. 

معاون فرماندار آشتیان اظهار داشت: ۲۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در این شهرستان تدارک شده  که ۱۳ شعبه  سیار و  ۱۰ شعبه ثابت است. 

آشتیانی بیان کرد: شهرستان آشتیان دارای ۲۷ روستا است که نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا در این حوزه انتخاباتی برای تصاحب ۸۳ کرسی‌ در شوراهای اسلامی روستا با هم رقابت می‌کنند و مرکز شهرستان نیز پنج کرسی در شورای اسلامی شهر دارد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان آشتیان اظهار داشت: نهایت دقت در گزینش دست اندرکاران انتخابات  این شهرستان صورت گرفته تا افراد بی‌طرف، متعهد و مسئول صیانت از آرای مردم را به عهده گیرند و آموزش‌های لازم نیز برای آنان در حال برگزاری است.

آشتیانی با بیان اینکه در شهرستان آشتیان علاوه بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، بیان کرد: لیست نهایی نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۱۹ خردادماه جاری اعلام می‌شود.

شهرستان آشتیان با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha