اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت در لرستان مطلوب است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: وضعیت اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در بخش درمان خصوصی و دولتی این استان مطلوب است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت لرستان شاهدخت فتحی بیرانوند اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان جلسات متعددی در قالب برنامه های زنده تلویزیونی و رادیویی، انتشار اخبار در جراید و خبرگزاری ها، اطلاع رسانی از طریق بیلبوردهای سطح شهر و تلویزیون های شهری به خوبی صورت گرفته و اهداف طرح با جزییات کامل تبیین شده است. 

وی با اشاره به وضعیت شاخص‌های طرح الکترونیک در استان ادامه داد: لرستان در بحث تحقق، رتبه پنجم کشور را دارد به نحوی که ۱۰۰ درصد بیمارستان های خصوصی و دولتی آموزش دیده اند و وضعیت تجویز دارو از طریق نسخه نویسی الکترونیک در استان ۵۰ درصد است.

فتحی با بیان اینکه ۵۰ درصد پزشکان طرف قرارداد استان وارد طرح شده اند اضافه کرد: لرستان در سال های اخیر در بحث تامین زیرساخت های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، رسیدگی به اسناد بستری، برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع بیمه همگانی، نسخه نویسی در اسناد دندانپزشکی، فیزیوتراپی و خسارت متفرقه موفقیت های نسبی کسب کرده است.

وی ادامه داد: مقاومت پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی، نبود زیرساخت‌های لازم، بیماری کووید ۱۹ و شلوغی مطب ها مواردی بودند که باعث مشکلاتی در روند اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان شده بود.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: اولین اقدام بعد از آموزش های لازم پزشکان، تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی بود که در این راستا گروه پزشکان، داروخانه‌ها و پاراکلینیک برای هماهنگی های بیشتر و پیشرفت اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک راهنمایی شدند.

به گفته وی بیمه سلامت لرستان با حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش، رتبه سیزدهم را در کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha