۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۱۵
کد خبر: 84355325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لرستان در هفته‌ای که گذشت

۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۱۵
کد خبر: 84355325
لرستان در هفته‌ای که گذشت

خرم‌آباد - ایرنا - اعلام تعداد واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات ۲۸خرداد ، ورود نخستین دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته به استان و اضافه شدن ۱۰۱ شعبه به تعداد شعب اخذ رای از جمله مهمترین عناوین خبری لرستان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از رییس ستاد انتخابات لرستان در این استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از مجموع جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد امسال هستند.

این مطلب را محمود ثمینی در پایان جلس ستاد انتخابات استان به خبرنگاران اعلام کرد.

یکهزار و ۸۶۷ شعبه اخذ رای برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان دایر می‌شود درحالیکه انتخابات دوره قبل یکهزار و ۷۶۶ شعبه فعال بود.

این تعداد شعب اخذ رای در صورت لزوم و تشخیص فرمانداری‌ها به منظور سهولت دسترسی مردم به مکان های رای گیری، قابل افزایش است.

۱۰۱هزار دوز واکسن کرونا وارد لرستان شد

معاون بهداشتی دانشگاه علو پزشکی لرستان اعلام کرد: ۱۰۱ هزار دوز واکسن کرونا وارد این استان شده و تاکنون ۹۰ هزار دوز آن تزریق و واکسیناسیون انجام شده است.

از افراد بالای ۷۰ سال درخواست شده بود در صورتی که تاکنون واکسن خود را تزریق نکرده اند نسبت به ثبت نام و مراجعه به مراکز درمانی تعیین شده برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

نخستین دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته وارد لرستان شد

نخستین دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته ۲۵۶ اسلایس ( قطعه) وارد استان شد و تا سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود. برای خرید این دستگاه تشخیصی با دلار چهار هزار و تومان ۹ میلیارد و ۲۰۰ تومان هزینه شده است که با دلار آزاد حدود۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

تشخیص مشکلات مربوط به عروق مغزی، قلبی و کلیوی است و حتی نوع سنگ کلیه توسط این دستگاه انجام می شود و در کل بیمارستان های دولتی ایران کمتر از ۱۰ دستگاه از این نمونه وجود دارد.

۲۱ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در خرم‌آباد رونمایی شد

۲۱ جلد کتاب از تازه‌های نشر دفاع مقدس با هدف پاسداشت از خدمات رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی در خرم‌آباد رونمایی شد.

این کتب با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ چاپ و منتشر شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان با حضور "علی اوسط هاشمی" معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد. در این آیین "میترا ابراهیمی" به عنوان مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان معرفی و از زحمات محمدرضا آذرخش قدردانی شد.

دانشجوی بروجردی مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان را کسب کرد

حسین بیرانوند دانشجوی دانشکده سما واحد بروجرد مدال برنز مسابقات وزنه برداری جوانان جهان را کسب کرد.

بیرانوند در مسابقات وزنه‌ برداری قهرمانی جوانان جهان که در تاشکند ازبکستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۵۷ کیلوگرمی به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یافت.

این دانشجوی بروجردی در حرکت ۲ ضرب نیز با رکورد ۱۸۶ کیلوگرم در رده ششم قرار گرفت. وزنه بردار جوان بروجردی با حدنصاب مجموع ۳۴۳ کیلوگرم در جایگاه چهارم جهان ایستاد.

سه نفر بر اثر گازگرفتگی در بروجرد جان باختند

سه شهروند بروجردی نیز بر اثر استنشاق منواکسید کربن هفته گذشته در این استان جان باختند.

این سه نفر در منزل در حال استراحت بودند که بر اثر نشت گاز دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست دادند.
ورود به دریاچه گهر دورود ممنوع شد

باتوجه به شیوع ویروس کرونا ورود به منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه گهر شهرستان دورود تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

مصرف آب در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

شرکت آب منطقه ای لرستان اعلام کرد : طی ۲ ماه نخست امسال ۳۰ میلیون مترمکعب آب در این استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش مصرف نشان می‌دهد.

از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه سال گذشته) تا فروردین ماه امسال ۳۴۲ میلی متر بارندگی در لرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش داشته است.

۲۰۰ روستای سخت گذر لرستان گازرسانی شد

۲۰۰ روستای کوهستانی و سخت گذر این استان در سال گذشته گازرسانی شد.

گازرسانی به واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در سال گذشته ۸۲ درصد انجام شده است.

با افزایش ۴۰۰ درصدی ایجاد زیرساخت شبکه گاز شهری برای جایگزینی گاز با سوخت مایع تاکنون گاز رسانی به ۸۶۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده که تعداد ۳۲۲  واحد آن در سال ۱۳۹۹ انجام شد.

۳۶ هزار نوآموز در لرستان سنجش سلامت می‌شوند

۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در ۲۲ پایگاه سنجش استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ارزیابی می‌شوند.

سنجش نو آموزان روش موثری است که می تواند اطلاعات خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، در این طرح  ۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی خواهند شد، این طرح از اول تیرماه سال جاری آغاز و به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

دانش آموزان پس از ثبت نام در کلاس اول برای سنجش نوبت دریافت خواهند کرد در این برگه نوبت دهی، نام و آدرس پایگاه سنجش و تاریخ مراجعه ذکر و خانواده‌ها در تاریخ ذکر شده  به پایگاه سنجش مراجعه خواهند کرد، این امر از ازدحام خانواده ها هنگام سنجش جلوگیری می کند.

مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در لرستان ۵۸ درصد کاهش یافت

سال قبل ۴۱۸ نفر(۳۴۰ مرد و ۷۸ زن) در سوانح رانندگی معابر درون و برون‌شهری و جاده‌های روستایی استان جان باختند. این آمار نشان‌دهنده کاهش ۱۸.۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در لرستان طی سال ۹۹ نسبت به ۹۸ است.

۲۴ شعبه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در لرستان فعال است

معاون دادگستری لرستان هم اعلام کرد که ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان نظارت دارد.

هشت شهر لرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد

براساس اعلام ستاد کرونای کشور هشت شهر لرستان از شنبه ۱۵ خرداد ماه در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، ازنا، بروجرد، پل‌دختر، دورود، دلفان و کوهدشت از شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در وضعیت نارنجی قرار دارند. بر اساس این گزارش همچنین شهرستان‌های سلسله، چگنی و رومشکان در وضعیت زرد قرار دارند.

برق ۲ سازمان دولتی پر مصرف لرستان قطع شد

براساس ابلاغ صورت گرفته توسط وزارت نیرو، سازمان‌های دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش دهند. بازرسی‌های روزانه توسط مدیریت توزیع برق شهرستان به منظور اطمینان از صحت عملکرد سازمان‌های دولتی در موضوع مدیریت مصرف برق، انجام خواهد شد.

در روزهای آینده (با توجه به تعطیلات رسمی پیش رو و تعطیلی ادارات) برق اداراتی که وسایل سرمایشی یا روشنایی خود را خاموش ننموده باشند قطع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha