۱۰۰ شعبه اخذ رای برای رازوجرگلان خراسان شمالی تعیین شد

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رازوجرگلان گفت: ۱۰۰ شعبه ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم این شهرستان مرزی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین شد.

رفیع مکرمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ایجاد شرایط مطلوب بهداشتی برای حضور حداکثری مردم، هفت شعبه اخذ رای نسبت به انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری پرشور انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است، افزود: مدیران و دستگاه های اجرایی و اداری شهرستان با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات آماده‌اند.  

مکرمی یادآور شد: در مجموع حدود هزار و ۷۰۰ نفر عوامل اجرایی کار اخذ آرا و امنیت انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان مرزی انجام خواهد داد.

وی تعداد داوطلبان ثبت نامی شوراهای شهرستان رازوجرگلان را ۵۴ نفر دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴ نفر در سه شهر «یکه سعود»، «غلامان» و راز رد صلاحیت شدند و یک نفر نیز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف داد.

شهرستان مرزی راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است،  سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این شهرستان در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha