بخشی از فعالیت‌های سازمان جنگل‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شد

همدان- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌‎های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت که در راستای جلب مشارکت و همراهی مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی، بخشی از وظایف و فعالیت های این سازمان به تشکل‌های مردم نهاد واگذار شده است.

«حسین میرزایی» روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی پیشگیری از حریق در عرصه های طبیعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استفاده از ظرفیت قانونی و توانمندسازی تشکل های مردم نهاد، سال گذشته ۴۳۰ قرارداد واگذاری کار به تشکل ها و نهادهای مردمی منعقد و بخشی از کارهای اجرایی در مجموع به ارزش ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به تشکل‌ها و نهادهای مردمی واگذار شد.

وی با بیان جلب مشارکت مردم یک راهبردی الزامی است، اظهار داشت: درهمین ارتباط سال گذشته بیش از ۴۰۰ نهاد مردمی فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان تشکل های دوست دار طبیعت، سازماندهی شدند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها تاکید کرد: جلب مشارکت های مردمی یکی از راهبردهای اصلی سازمان جنگل ها است چرا که وسعت منابع طبیعی به صورت تقریبی به اندازه کل کشور است و همه مردم به شکل های مختلف با  منابع طبیعی در ارتباط هستند.

میرزایی گفت: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در سطح مدارس، روستاها و  مناطق عشایری و شهری نیز نمود پیدا کرده و درهمین ارتباط سال گذشته ۹۷ هزار نفر به عنوان همیار طبیعت در سامانه مربوطه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه شمار همیاران طبیعت تا پایان سال جاری به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید، افزود: این افراد در قالب سه گروه دانش آموزی، مروج و محافظ طبیعت سازماندهی می شوند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جلب مشارکت های مردمی، ترویج و آموزش نیاز است که در بهترین حالت ۲۰ درصد این رقم در سال محقق می شود، سال گذشته از این سرفصل ۱۷ میلیارد تومان برای بحث آموزش به سازمان جنگل ها اختصاص داده شد.

میرزایی اضافه کرد: بخشی از کار سازمان جنگل ها با دستگاه های اجرایی به اشتراک گذاشته و تفاهم نامه هایی در این راستا منعقد شده است که برای نمونه با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی تفاهم نامه ملی برای فعالیت دانش آموزان در قالب اردوهای فرهنگی برای حضور در عرصه های منعقد شده است.

به گفته وی، سال گذشته ۲۰ هزار همیار طبیعت از بین دانش آموزان علاقمند به منابع طبیعی جذب شدند که این افراد می توانند به عنوان سفیران انفال در خانواده و جامعه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، جلسه هم اندیشی پیشگیری از حریق در عرصه های منابع طبیعی با حضور مدیران سازمان جنگل ها، یگان حفاظت منابع طبیعی ، مدیریت بحران و هیات های کوهنوردی استان های چهارمحال و بختیاری، همدان و لرستان به مدت ۲ روز در شهر همدان برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha