عشایر از ظرفیت‌های مهم تحقق کاشت یک میلیارد درخت در کشور هستند

زنجان - ایرنا - مسوول ترویج و انتقال یافته های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: عشایر از بسترهای مهم در تحقق پروژه مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور هستند که می‌توان از ظرفیت آنان به نحو مطلوبی استفاده کرد.

رژینا بیات روز شنبه در بازدید از کارگاه آموزشی عشایر استان زنجان افزود: فرزندان جامعه عشایری نقش مهمی در تحقق کاشت یک میلیارد درخت در کشور دارند و با فرهنگ سازی ها می توانند حفاظت از منابع طبیعی را هم در آینده به فرزندان خود منتقل کنند.

وی، در خصوص یافته های دفتر ترویج سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز گفت: بحث های دانش بنیان در این ارتباط اهمیت ویژه ای دارد و افرادی که در بستر عشایری فعالیت می کنند اطلاعات ارزشمندی دارند.

این مسوول ادامه داد: بر این مبنا، دفتر انتقال، ترویج و مشارکت های مردمی در خصوص این موضوع توجه ویژه ای دارد و هدف بر این است که دانش بومی را از سرتاسر کشورمان جمع آوری کند و در اختیار دیگران قرار دهد تا اطلاعات وسیعی در مورد منابع طبیعی داشته باشیم.

مسوول سامانه همیاران طبیعت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز گفت: باپیگیری های انجام شده از طریق سازمان مدیریت بحران کشور، مقرر شد که حکم ماموریت برای تمامی همیاران طبیعت در سامانه اطلاع رسانی استانی بارگذاری شود.

نرگس مرتضوی افزود: بر این اساس با نامه ای به کلیه همیاران طبیعت این موضوع اعلام شده است و به استناد ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور این افراد به عنوان فداکار خدمت شناسایی می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی استان های کشور به زودی این کار مهم را انجام دهند تا با تحقق این مهم شاهد هیچ گونه خسارت و آسیبی به همیاران طبیعت نباشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha