۲۲۳ شعبه اخذ رای در آزادشهر و مینودشت پیش‌بینی شد

گنبدکاووس - ایرنا - طبق اعلام فرمانداران آزادشهر و مینودشت در شرق استان گلستان، ۲۲۳ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز ۲۸ خرداد امسال در این شهرستان‌ها آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

فرماندار آزادشهر گفت: یکی از مهمترین وظایف هیات‌ اجرایی انتخابات، تعیین تعداد و محل شعب اخذ رای است که این مهم با در نظر گرفتن وضعیت تعداد آرا در دوره‌ گذشته، امکانات موجود در شعب، وضعیت اینترنت و لحاظ کردن شرایط بهداشتی مدنظر ستاد مقابله با کرونا انجام و پس از بررسی‌ میدانی ۱۱۱ شعبه برای انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان در نظر گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، حمیدرضا ملک حسینی روز دوشنبه در نشست تعیین شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه این شهرستان اظهار داشت: ۸۷ شعبه در بخش مرکزی و ۲۴ شعبه در بخش چشمه ساران برای ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پیش بینی شد.

وی تعداد رای اولی‌های آزادشهر را هزار و ۶۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: افزون بر ۲ هزار نفر عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در سطح این شهرستان همکاری خواهند داشت.

ملک حسینی بیان کرد: شعب اخذ رای پیش بینی شده در مناطق شهری و روستایی آزادشهر شرایط را برای حضور راحت رای دهندگان فراهم کرده و انشاالله هیچ خللی در روز انتخابات پیرامون شعب اخذ رای ایجاد نمی‌شود.

فرماندار مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پیش بینی ۱۱۲ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار شعب اخذ رای ۱۰ درصد بیشتر از آخرین انتخابات (یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸) است.

سید ابوالفضل حسینی‌نیا افزود: ۳۶ شعبه اخذ رای در شهرهای مینودشت و دوزین و ۷۶ شعبه نیز در مناطق روستایی بخش مرکزی و کوهسارات این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است.

وی، میزان حضور مردم مینودشت در انتخابات سال ۹۸ را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان در این دوره از انتخابات نیز به همین میزان یا بیشتر مشارکت داشته باشند.

شهرستان‌های آزادشهر و مینودشت در مجموع قریب ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha