۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84352513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مرزنشنیان مراوه‌تپه آماده حضور گسترده در انتخابات هستند

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه واقع در شرقی‌ترین قسمت استان گلستان اعلام کرد که تمامی شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۸ خرداد امسال با حضور گسترده مرزنشینان و عشایر این شهرستان فراهم است.

امانگلدی ضمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد امسال و با هماهنگی هیات‌های اجرایی و نظارت مراوه‌تپه، ۹۲ شعبه اخذ رای شامل ۱۱ شعبه شهری و ۸۱ شعبه روستایی پیش بینی شده است.

وی بابیان اینکه از مجموع شعب شهری ۱۰ مورد ثابت و یک شعبه سیار می‌باشد، افزود: از مجموع ۸۱ شعبه روستایی نیز باتوجه به پراکندگی روستاها و نیز کوهستانی بودن برخی از آنها، ۳۰ شعبه ثابت و ۵۱ شعبه سیار پیش بینی شده است.

ضمیر اضافه کرد: برای برگزاری مطلوب انتخابات ۲۸ خرداد امسال در مناطق شهری و روستایی شهرستان مراوه‌تپه در مجموع هزار و ۸۴۰ نفر عامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و خدمات در شعب اخذ رای همکاری دارند.

وی درخصوص داوطلبان تایید صلاحیت شده برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مراوه‌تپه نیز گفت: از مجموع ۵۰ داوطلب ثبت نامی برای عضویت در شورای ۲ شهر مراوه‌تپه و گلیداغ این شهرستان یک نفر انصراف داده، صلاحیت ۱۰ نفر رد شد و هم‌اکنون ۳۹ نفر باهم رقابت خواهند داشت.

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: از مجموع ۷۷۹ نفر داوطلب ثبت نامی برای عضویت در شورای اسلامی روستاهای این شهرستان، ۲ نفر انصراف داد، صلاحیت ۱۵ نفر رد شد و داوطلبان باقی مانده برای عضویت در شورای ۱۰۸ روستا با هم رقابت خواهند داشت. 

ضمیر، شمار افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد امسال در مراوه‌تپه را ۳۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: میزان مشارکت مردم این شهرستان مرزی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم حدود ۹۳ درصد بود.

وی ادامه داد: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد نشست‌هایی با داوطلبان تایید صلاحیت شده و مسوولان ستادهای تبلیغاتی آنها، علما و روحانیون، رای اولی‌ها، کسبه و بازاریان، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان برگزار شده است.

به گفته ضمیر، سخنرانی در مصلی جمعه، برگزاری نشست‌ روشنگری در خصوص اهمیت حضور در انتخابات با گروه‌های مختلف مردم و استمرار این نشست‌ تا قبل از روز انتخابات از دیگر اقدامات فرمانداری و ستاد انتخابات مراوه‌تپه بود.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه با گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از سمت شرق به خراسان شمالی، از قسمت غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از سمت جنوب به شهرستان کلاله (پارک ملی گلستان) منتهی می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha