حدود ۴٠ هزار تن محصول کشاورزی در تفتان سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: سالانه حدود ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می‌شود.

فضل‌الله کردی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغات میوه‌ تفتان بیشترین سطح به پسته با سه هزار و ۲۰۰ هکتار ، زردآلو۶۵٠ هکتار و انگور٣٠٠ هکتار اختصاص دارد.
وی افزود: همچنین از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع زراعی تفتان گندم با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عمده محصول زراعی این منطقه به شمار می رود.
مدیر جهاد کشاورزی تفتان بارزترین شاخصه محصولات زراعی و باغی منطقه را کیفیت بالا و سالم بودن محصول به دلیل کاهش مصرف سموم وکودهای شیمیایی بیان کرد.

وی کل تولیدات دام و طیور تفتان را سه هزار و ۴۰۰ تن ذکر کرد و افزود: بیش‌از ١٨٠ هزار رأس دام سبک وسنگین در این منطقه وجود دارد.
کردی بیان کرد: تاکنون چهار هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان مجهزبه سیستم‌های نوین آبیاری شده و در سالجاری نیز با صرف اعتباری افزون‌بر٣٠٠ میلیارد ریال یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تفتان به آبیاری نوین تجهیز خواهد شد.
وی تاکید کرد: عمده مردم شهرستان شاغلان بخش کشاورزی هستند و توسعه این بخش می‌تواند در ارتقای اشتغال پایدار منطقه و ارتقای اقتصاد بهره برداران نقش بسزایی داشته باشد.

شهرستان تفتان با مرکزیت نوک آباد واقع در ۱۶۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha