۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84349736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره افزایش دما و وزش باد در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره افزایش محسوس دمای هوا در این استان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی در این اخطاریه جوی زمان شروع فعالیت سامانه "تقویت کم فشار سطح زمین و حاکمیت پشته (الگوی تابستانه)" ظهر امروز اعلام شده است که تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد.

افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا (۴ تا ۶ درجه سلسیوس) و تداوم گرما از پیامدهای این سامانه است.

همچنین از امروز تا فردا (سه‌شنبه) وزش باد شدید و گرد و خاک اغلب مناطق خراسان جنوبی به ویژه نواحی جنوبی و غربی استان را فرا می‌گیرد و پدیده غالب خواهد بود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره افزایش مصرف انرژی در بخش مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی، احتمال افت ولتاژ برق و گرمازدگی نیز هشدار داد.

مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی در استفاده از آب و برق، پرهیز از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف (۱۱ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳)، تنظیم دمای سالن‌های پرورشی و دور آبیاری مزارع و باغات، انتقال دام‌ها به محل‌های سرپوشیده و سایه‌دار با تهویه مناسب، انتقال کندوهای زنبور عسل به مکان‌های سردسیر و توجه به هشدارهای قطع برق از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha