مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته نخست خرداد ۱۴۰۰

شهرکرد- ایرنا- یکم تا هفتم خرداد ۱۴۰۰ رویدادهای خبری از جمله برگزاری آیین‌های گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی ایمیدرو در شهرستان بروجن و گشایش دومین کافه سینما روباز کشور در شهرکرد در چهارمحال و بختیاری گزارش شد.

در این هفته محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی و سعید وکیلی معاون امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه به منظور شرکت در برنامه‌های مختلف به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

مسئولان استانی نیز در این هفته در نشست‌های شورای راهبردی جمعیت، ستاد انتخابات، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، پیگیری طرح‌های جهش تولید، کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، ستاد استانی مقابله با کرونا، شورای سیاست‌گذاری امور مساجد و شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری به بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی استان پرداختند

ایمیدرو ۱۳ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری می‌کند

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سالانه ۱۳ هزار میلیارد ریال در منطقه صنعتی سفیددشت شهرستان بروجن سرمایه‌گذاری می‌کند و با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد، این سازمان برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید در شهرستان بروجن اقدام کند.

۴۵درصد از سهم اعتبارات طرح‌های جهش تولید چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

علی شهریارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اعتبار تصویب شده برای ۴۶ طرح جهش تولید استان در سال ۹۹ را بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قرار است برای اجرای این تعداد طرح حدود ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی، ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت‌ها و موسسات دولتی، ۹ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل آورده سرمایه‌گذاران و ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز اختصاص داده شود.

دومین کافه سینما روباز کشور در شهرکرد گشایش یافت

حجت‌الله شیروانی رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام عملیات بازسازی سینما بهمن شهرکرد با صرف بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار و تبدیل آن به پردیس سینمایی  گفت: در حال حاضر این پردیس سینمایی به عنوان دومین کافه سینما روباز کشور دارای چهار سالن مسقف و یک سالن روباز است که ظرفیت یکی از سالن‌های این پردیس ۲۲۰ نفر و سه سالن حدود ۶۰ نفر است و سالن روباز دارای ظرفیت متغیر برحسب تعداد صندلی‌ها است.

عملیات تعویض لوله نفت در سرخون اردل آغاز شد

امامداد شهبازی بخشدار میانکوه شهرستان اردل با اشاره به اینکه محل تعویض لوله، خاک‌برداری شده و محیط برای انجام عملیات و تسریع در اجرای طرح مناسب‌سازی شده است، گفت: پاک‌سازی چشمه از آلاینده‌های نفتی از مهم‌ترین مطالبات مردم است چرا که آلودگی نفتی در چشمه سرخون، معیشت و فعالیت‌های اقتصادی آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

۱۰ هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه قرار گرفت

به گفته بهرام عبداللهی معاون برنامه‌ریزی توسعه، مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در استان یک‌میلیون و ۹۳ هزار مرتع وجود دارد که تاکنون برای ۵۰۰ هزار هکتار از این وسعت طرح مرتع‌داری تهیه شده و در صورتی که طرح بیمه در تمام مراتع استان اجرا شود و حمایت بیمه از این مراتع انجام گیرد، این امر تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری در این عرصه است و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

روند احداث واحد تولید الکل چهارمحال و بختیاری ۷۰ درصد پیشرفت دارد

سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحد تولید الکل از ملاس در شهرستان سامان ۱۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند که با بهره‌برداری از این واحد سالانه ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل روانه بازار مصرف خواهد شد.

نرخ ولادت در چهارمحال و بختیاری ۲۶صدم درصد کاهش دارد

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۴ واقعه ولادت در استان ثبت شد، افزود: این آمار در سال ۱۳۹۸ برابر ۱۶ هزار و ۲۷۲ واقعه بود که ۲۶ درصد کاهش داشته است.

نخستین نقاهتگاه دائمی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

خسرو کیانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این نقاهتگاه با ظرفیت ۲۰ تخت از سوی بخش خصوصی در طبقه همکف سالن چندمنظوره مدیریت بحران شهرستان سامان، تجهیز و راه‌اندازی شده است و جمعی از خیرین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای راه‌اندازی آن هزینه کرده‌اند.

انتخابات بارزترین نماد مردم‌سالاری دینی کشور است

جعفر مردانی رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه انتخابات نشانه مقبولیت نظام و حکومت است، تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری را از وظایف مجریان انتخابات برشمرد و افزود: در همین راستا فرمانداران و بخشداران با برگزاری نشست با احزاب، رسانه‌ها و معتمدان، زمینه مناسبی برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند.

عملیات اجرایی چهار خطه شهرکرد به شلمزار در ۲ قطعه در حال اجرا است

حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود معارض در چندین نقطه از این محور ارتباطی و کندی اجرای طرح گفت: چنانچه موضوع معارضات برطرف شود و اعتبارات لازم به طرح اختصاص داده شود این محور  تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

ریزش معدن باعث جان باختن ۲ نفر در چهارمحال و بختیاری شد

خسرو کیانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سوم خرداد بر اثر ریزش سنگ در معدن شهرستان کیار چهار کارگر در تونل محبوس شدند که در نهایت با تلاش نیروهای امداد و نجات و هلال‌احمر ۲ نفر سالم به بیرون منتقل می‌شوند اما ۲ کارگر دیگر در دم جان باختند.

۲۵ میلیارد ریال تجهیزات اطفاء حریق در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گفته سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری این تجهیزات شامل ۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق از جمله دمنده، لباس و دستکش مخصوص اطفاء حریق، بیل، آتشکوب، کوله‌پشتی و کلاه، دمنده است که بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

خشکسالی ۶ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال به دامپروری چهارمحال و بختیاری خسارت زد

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از این میزان خسارت، پنج هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال مربوط به حوزه دام سبک و سنگین، ۲۴۵ میلیارد ریال مختص زنبورداری، ۸۰ میلیارد ریال مربوط به مزرعه‌های سرد آبی و ۱۵۶ میلیارد ریال در حوزه تولید و پرورش مرغ است.

۷۲۲ طرح مدیریت منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در حال اجراست

داوود نظری مسوول دبیرخانه ماده ۳ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این تعداد طرح در حوزه جنگل‌کاری و جنگلداری، مرتع‌داری و گیاهان دارویی با مشارکت بهره‌برداران عرفی و مردم بومی منطقه در حال اجراست، افزود: این طرح‌ها ۲۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان را پوشش می‌دهند.

امام جمعه شهرکرد: جامعه مستعد پذیرش آثار فاخر و پرمحتوا است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام ذات انقلاب اسلامی را یک ذات پر از استعداد دانست و گفت:  جامعه مستعد پذیرش آثار فاخر و پرمحتوا است از همین رو باید امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار نهادهای انقلابی قرار داده شود تا بتوانند آثار غنی و فاخری به مردم عرضه کنند.

مردمی کردن هنر انقلاب از اهداف حوزه هنری است

محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا مراکز فرهنگی و هنری به محلی برای حضور مردم، کشف استعدادها و تولید آثار فاخر هنری تبدیل شود، گفت: حوزه‌ هنری استان‌ها نیز نیاز به حمایت از بُعد نرم‌افزاری، فکری و انسانی دارند و این موضوع در دستور کار مرکز قرار دارد.

پرده‌های سینمایی حوزه هنری تا جشنواره فجر به ۱۸۳ مورد می‌رسد

حمیدرضا جعفریان معاون سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به اینکه تعداد پرده‌های سینمایی حوزه هنری در مدت ۲ سال گذشته نزدیک به ۲ برابر رشد داشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی نزدیک به نیمی از سالن‌ها و پرده‌های سینمایی کشور به مجموعه حوزه هنری می‌پیوندند تا آرایش هماهنگ و منظمی در زنجیره توزیع شکل گیرد.

۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان چهارمحال و بختیاری اهدا شد

مجید حیدری مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای اهدای این تعداد جهیزیه ۴۰ میلیارد ریال به‌ صورت مشارکتی از سوی خانواده نوعروسان و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) استان تامین و هزینه شد، افزود: هر سری از این جهیزیه‌ها شامل ۱۵ قلم وسایل ضروری زندگی است.

۱۰۰ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است

مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۴۰ درصد میانگین بارش‌ها در این استان طی سال آبی جاری خبر داد و گفت: وضعیت خشکسالی در استان در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته تشدید شده به‌ طوری که تمامی مناطق استان درگیر خشکسالی شده است.

اعضای یک بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

به گفته زهرا سیاح هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو چهارمحال و بختیاری، با رضایت خانواده جوان ۲۸ ساله اعضای "حمیدرضا صیادی شهرکی" که چندین سال دچار تومور مغزی بود و از هفته گذشته در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری شده بود، به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای با حساسیت پیگیری شود

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حدود یک هزار شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است و ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی در استان در برگزاری انتخابات مشارکت دارند به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این شعب به خوبی رعایت شود و در شهرستانی که در تجمعات انتخاباتی، تخلفات بهداشتی و تبلیغاتی انجام شود، بخشدار و فرماندار باید گزارش آن را به ستاد انتخابات ارائه دهد.

ستاد سیاستگذاری امور مساجد شهرستانی چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌رضا ملک‌محمدی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای فعالیت ستاد هماهنگی و سیاستگذاری امور مساجد شهرستان‌ها از ظرفیت مسوولان دستگاه‌های اجرایی، مرتبط و فعالان فرهنگی هر شهرستان بهره‌گیری می‌شود، گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، برنامه‌های ۱۲ گانه مختص مساجد در طرحی با عنوان "مسجد تراز اسلامی " پیش‌بینی شده است.

زنان عشایر ۳۵ درصد صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری را تولید می‌کنند

محمد دهقانی رییس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۶ صندوق خُرد زنان عشایری در استان و عضویت ۳۰ تا ۵۰ نفر از زنان عشایر در این صندوق‌ها افزود: زنان عشایر عضو این صندوق‌ها در زمینه‌ پرورش مرغ بومی، سرمه‌دوزی، دوخت لباس محلی، بافت تابلو فرش، قالی، گلیم، جاجیم، تولید فرآورده‌های لبنی و چوغابافی، نمد فعالیت دارند.

زمین طرح اقدام ملی مسکن چهار هزار نفر در چهارمحال و بختیاری تامین شد

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرار است برای چهار هزار و ۲۲۱ نفر در استان مسکن ملی ساخته شود و این آمار بدون احتساب متقاضیان فرهنگی است، گفت: تاکنون برای چهار هزار و ۱۶۱ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان حساب بانکی افتتاح شده و بانک مسکن به‌عنوان بانک عامل، پرداخت تسهیلات این طرح را در دستور کار خود قرار داده است.

استاد دانشگاه: حضور حداکثری در انتخابات از بعد داخلی و خارجی اهمیت دارد

مجتبی نوروزی عضو هیات علمی رشته علوم سیاسی دانشگاه شهرکرد به دستاوردهای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: با مشارکت حداکثری در انتخابات و با رویکرد عقلانیت در انتخاب فرد مورد نظر، نه تنها مشکلات داخلی برطرف می‌شود بلکه فرایند رشد و توسعه و رونق اقتصادی کشور نیز تسهیل می‌شود.

هزار و ۱۶۴ بازرس برای انتخابات در چهارمحال و بختیاری تعیین شد

شهاب قائدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این تعداد بازرس متناسب با تعداد شعب اخذ رای بر برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را در این استان تعیین شدند، گفت: علاوه بر آن به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای، یک سربازرس و ۱۵ بازرس ویژه در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

۱۰ میلیارد تومان تخلف بازار مرغ در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این تخلفات از ابتدای امسال تاکنون در ۱۳ مرغداری استان شناسایی شد که از عرضه مرغ زنده خودداری می‌کردند و علاوه بر آن تخلفاتی از مغازه‌های عرضه خُرد و عمده‌فروشی در استان شناسایی و برای برخورد با عوامل آن به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

حضور حداکثری در انتخابات دشمنان نظام را ناامید می‌کند

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی امام‌جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد ناامیدی بین مردم هستند و مردم باید بدانند که ناامیدی گناه است، افزود: مردم کشور باید با آمادگی تمام و با لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری حضور پررنگ و پرشوری در پای صندوق‌های رای داشته باشند تا کسی جرات ضربه زدن به این کشور را پیدا نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری: روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تسهیل شود

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در سالی که با محور تولید نام‌گذاری شده است نباید به استناد ضوابط و استعلامات مانع اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری شد و باید تا می‌توان در این خصوص تسهیلگری کرد، تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های تولیدی چنانچه موانعی وجود دارد، باید با تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های مرتبط این موانع را برطرف کرد چرا که نبود هماهنگی می‌تواند تا مدت‌ها از اجرای طرح جلوگیری کند و این موضوع مغایر با سیاست‌های کلی نظام و شعار سال مبنی است.

۹۱۹ دستگاه ماینر در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری به جمع‌آوری این تعداد دستگاه ماینر در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: از پراکندگی ماینرهای قانونی و فعالیت آن‌ها در شهرک‌های صنعتی شهرکرد، بروجن، فرخشهر و سفیددشت جلوگیری و به بقیه شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری هدایت شده‌اند و تا پایان پیک مصرف برق استان در شهریورماه سال جاری مجوز جدید برای فعالیت ماینر داده نمی‌شود.

۲۵۵ سیاست سرزمینی برای اجرای پروژه‌های عمرانی تعریف شده است

سعید وکیلی معاون امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی استان‌های کشور از سند ملی آمایش استانی بهره‌مند شده و زمینه توسعه و پیشرفت مناطق مختلف ایران بر اساس این سند فراهم است، گفت: پیش از اجرای هر کدام از طرح‌های عمرانی و قبل از گرفتن مجوز ماده ۲۳ باید از لحاظ آمایشی تصویب و پس از آن مطالعات طرح برای اجرا به مشاور ذی‌صلاح واجد شرایط سپرده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha