۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84344148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقاشی؛ مرهمی بر زخم‌های کودکان جنگ در آفریقا

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84344148
نقاشی؛ مرهمی بر زخم‌های کودکان جنگ در آفریقا

تهران - ایرنا - کودکان موزامبیکی که در طول سال‌های گذشته بویژه از سال ۲۰۱۷ متحمل آسیب‌های بسیاری ناشی از درگیری‌های مسلحانه و خشونت‌های شدید شده‌اند، با کشیدن نقاشی‌ جراحت‌های روحی خود را التیام می‌بخشند.

به گزارش ایرنا، مقام‌های موزامبیک از به وجود آمدن قلمرو تحت کنترل داعش در این کشور و گسترش نفوذ و فعالیت‌های این گروه تروریستی در این کشور نگران هستند. در پی این نگرانی‌ها «آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر خارجه پرتغال گفته بود که کشورش ۶۰ نظامی را برای مقابله با نیروهای تروریستی وابسته به داعش در آفریقا به کشور موزامبیک اعزام می‌کند.

عناصر داعش چندی پیش کنترل شهر ساحلی پالما واقع در شمال موزامبیک را به دست گرفتند؛ دو ماه پیش ۱۲ نفر در پی حمله احتمالی داعش به شهر پالما در شمال موزامبیک به طرز فجیعی کشته شدند. تروریست‌های داعشی همچنین در سه استان کابو دلگادو، نامبولا و نیاسا در کنگو نیز فعال هستند.

فرانس ۲۴ فرانسوی روز چهارشنبه از تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای کودکان موزامبیکی در اردوگاهی در شمال این کشور خبر داد و گزارش کرد: در اردوگاهی واقع در شمال موزامبیک کارگاه‌های آموزشی هفته‌ای دوبار به کودکان آواره اختصاص یافته است که در آن، ده‌ها کودک تلاش می‌کنند زخم‌های روحی خود که ناشی از سختی‌های جنگ بوده، التیام بخشند.

 

درگیری‌های مسلحانه، غارت، آتش سوزی در روستاها و اعمال خشونت‌های شدید منجر به آسیب دیدگی کودکان شده است.

گروه‌های افراطی و تروریستی از سال ۲۰۱۷ به روستاها و شهرهای منطقه کابو دلگادو در موزامبیک حمله کردند و صدها نفر را کشتند و هزاران نفر را آواره کردند. تروریست های داعش به صورت فزاینده از همان سال در ایالت شمالی کابو دلگادو فعال بوده‌اند. دولت موزامبیک اعلام کرده که ده ها نفر در حملات اخیر که از تاریخ ۲۴ مارس آغاز شد، کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha