۶۰ هزار کارگزار سازمان حج و زیارت به کمک طرح هدایت می‌آیند

تهران- ایرنا- جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت و رییس سازمان حج و زیارت در مورد بازسازی ۲ مدرسه استثنایی در مناطق زلزله‌زده کهگیلویه و بویراحمد توسط این سازمان و کمک ۶۰ هزار دفاتر کارگزاران حج و زیارت به طرح هدایت (هردانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس) تفاهم کردند.

به گزارش روز سه شنبه روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشستی با علیرضا رشیدیان با تقدیر از مشارکت سازمان حج و زیارت در ارتقای تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: بعد از زلزله سال گذشته در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد و آسیب برخی مدارس، با مشارکت سیصد میلیون‌تومانی سازمان حج و زیارت دو مدرسه در این شهر بازسازی خواهد شد که جای تقدیر دارد.

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: پس از بازسازی، این دو مدرسه به یادبود شهدای حج به نام‌های " شهدای منا" و "شهدای مکه مکرمه" نام‌گذاری خواهند شد.

 جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت در ادامه با بیان اینکه همه ارکان کشور در عصر کرونا دچار چالش شدند، اظهار داشت: نظام تعلیم‌وتربیت نیز یکی از ارکانی بود که در این دوران دچار جالش شد ولی با تدوین و پیاده‌سازی اطلس یادگیری در آموزش‌وپرورش نظام تعلیم‌وتربیت تعطیل نشد و تداوم آموزش با نگاه پوشش حداکثری و انعطاف حداکثری استمرار یافت.

وی افزود: در اطلس یادگیری عمده‌ترین روش آموزش، استفاده از فضای مجازی و شبکه انحصاری و داخلی شاد است، اما ۳۰ درصد دانش‌آموزان کم‌برخوردار به تجهیزات ارتباطی هوشمند برای اتصال به شاد دسترسی ندارند.

حسینی با بیان اینکه طرح هدایت در وزارت آموزش‌وپرورش با هدف تأمین تجهیزات هوشمند ارتباطی برای دانش‌آموزان نیازمند اجرایی شده است، گفت: طرح هدایت با بسیج همه امکانات جامعه در بخش‌های دولتی، عمومی و مردمی تا امروز ۲۷۰ هزار تبلت را به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده و بیش از ۲ میلیون تبلت توسط بخش دولتی، عمومی و به‌ویژه پویش‌های خیریه‌ای تعهد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ هزار دفاتر کارگزار حج و زیارت مرتبط با سازمان حج و زیارت که از اقشار مختلف مردم و خیرین هستند ظرفیت بی‌بدیلی‌اند که می‌توانند به مدد طرح هدایت بیایند.

حسینی با بیان اینکه در کنار تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تولید تبلت‌های داخلی با سیستم‌عامل مناسب‌سازی شده ویژه استفاده دانش‌آموزان، تهیه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی توسط وزارت ارتباطات و آموزش سواد رسانه‌ای به والدین و دانش‌آموزان از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه مقابله با آسیب‌های مجازی در حال پیگیری است.

اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای بازسازی ۲ مدرسه استثنایی

 در این نشست رییس سازمان حج و زیارت با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ظرفیت ۶۰ هزارنفری کارگزاران حج و زیارت و کمک‌های خیرخواهانه آنان موجب شد تا ۳۰۰ میلیون تومان به بازسازی ۲ مدرسه استثنایی در سی سخت اختصاص یابد.

وی افزود: این ظرفیت بی‌بدیل به مدد طرح هدایت خواهند آمد و تأمین بخشی از نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در عصر کرونا را تقبل خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha