۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84338478
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون کرونا در خراسان‌ جنوبی با نوبت‌دهی انجام می‌شود

بیرجند - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اطلاعیه‌ای از اجرای نوبت‌دهی هوشمند واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۷۰ سال خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این اطلاعیه آمده است: دریافت نوبت واکسن کرونا برای هم‌استانی‌های متولد ۱۳۳۰ به قبل (گروه سنی ۷۰ سال به بالا) از روز شنبه (اول خرداد) مستلزم ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir خواهد بود.

این اطلاعیه افزود: همه افراد ثبت‌نام شده به ترتیب سنی به صورت هوشمند نوبت‌دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد از طریق پیامک اعلام می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: حضور افراد در مراکز واکسیناسیون فقط براساس پیامک نوبت‌دهی است و مراکز واکسیناسیون از پذیرش افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند، معذور خواهند بود.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دوز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر بهداشت و درمان، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی، معلولان و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت امسال و پس از آن گروه سنی ۷۵ سال به بالا همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و تکمیل واکسیناسیون این گروه‌های سنی در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha