۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 84334519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزادسازی شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: با تخریب ۲۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ورامین، ۴۰۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزادسازی شد.

محسن بنائیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی و عمل به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۲۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای قلعه‌خواجه و تقی‌باد شهرستان از توابع بخش جوادآباد شهرستان ورامین شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف، زمینه تخریب و قلع و قمع این تغییر کاربری فراهم شد.

وی افزود: با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، دادستانی و بخشداری صورت گرفت، ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز بیشتر به صورت دیوارکشی، پی‌کنی، تفکیک بنا و ساخت ویلا صورت گرفته بود که به طور کامل تخریب و زمین به حالت اولیه بازگشت.

بنائیان تصریح کرد: از خریداران اراضی کشاورزی و باغ ویلاها درخواست می‌شود تا پیش از هر گونه معامله، وضعیت کاربری آن را از جهاد کشاورزی استعلام کنند تا مشمول جرائم قانونی و ضرر مالی ناشی از تخریب ساخت و سازغیرمجاز نشوند.
ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، تنها ۴۲ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha