۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84328370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانسه خواستار خویشتن‌داری اسرائیل و فلسطینیان شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 84328370
فرانسه خواستار خویشتن‌داری اسرائیل و فلسطینیان شد

تهران-ایرنا- به دنبال تداوم درگیری ها در سرزمین های اشغالی فلسطین، وزیر امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای در مجلس سنای این کشور، خواستار خویشتن‌داری طرف های درگیر در غزه شد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا به نقل از تارنمای رسمی وزارت خارجه فرانسه، "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای با اشاره به درگیری ها نظامی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت خاورمیانه آن را ثمره فقدان چشم انداز سیاسی دانست که به درازا انجامیده و بر خشونت ها افزوده است.

وی در عین حال بر لزوم استقرار حیات توام با صلح و امنیت دو کشور در کنار هم تاکید کرده است.  
لودریان در بیانیه خود با اشاره به اینکه در کمتر از ۱۵ سال، نوار غزه سه درگیری خونین را تجربه کرده، از طرفین درگیری خواست با خویشتنداری به خشونت هایی که قربانیان آن غیرنظامیان هستند، خاتمه بخشند.
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مسجد الاقصی، پرتاب راکت های مقاومت فلسطین به اسرائیل و تل آویو را محکوم کرده و آن را اقدامی مغایر با حقوق بین الملل توصیف کرد!.  
لودریان در بخش هایی از بیانیه خود به ناچار با محکوم کردن استعمار که مغایر حقوق بین الملل است، تهدید به اخراج اجباری ساکنان فلسطینی در بیت المقدس شرقی به ویژه در «شیخ جراح» را مصادیقی از آن دانست.  
برآشفتگی وزیر امورخارجه فرانسه از پرتاب راکت های جنبش حماس به سرزمین های اشغالی و واکنش سریع به آن در حالی است که رژیم صهیونیستی در طول ۷۳ سال اشغالگری خود در خاک فلسطین با پیشرفته ترین سلاح های مرگبار، فجیع ترین جنایات تاریخ بشریت را علیه مردان، زنان و کودکان مظلوم فلسطین به کار برده و قطعنامه های بی شماری از سوی سازمان ملل در محکومیت اقدامات مغایر با حقوق انسانی و موازین و مقررات بین المللی علیه این رژیم صادر شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را امروز نیز از سرگرفت.

رژیم اشغالگر قدس شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شد.

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی ترین شهرهای اسرائیل رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha