آموزش و پرورش در جذب معلم امتیاز ویژه ای به هیچ قشری نداده است

تهران-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه در جذب معلم هیچ امتیاز ویژه ای را به هیچ قشری نداده است، همه افرادی که متقاضی شغل معلمی هستند باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند.

محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در ویژه برنامه تصویری نگاه هفته افزود: مسایل مربوط به آموزش و پرورش همواره مورد توجه فضای مجازی است و البته از پرداختن به مسایل این نهاد استقبال می کنیم اما خدمت همه همکاران عرض می کنم مراقب اطلاعات نادرستی باشند که بعضا از روی شیطنت های تخریب روحیه فرهنگیان منتشر می شود.

وی ادامه داد: لطفا اطلاعات وزارتخانه را از صفحات رسمی آموزش و پرورش پیگیری کنید و به اطلاعات نادرستی که برخی با اهداف سیاسی در فضای مجازی منتشر می کنند، توجه  نکنید.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: آموزش و پرورش  در جذب معلم هیچ امتیاز ویژه ای را به هیچ قشری نداده است ، همه افرادی که متقاضی شغل معلمی هستند باید در یک آزمون سراسری شرکت کنند و همه افرادی که در آزمون و مصاحبه پس از آن نمره قبولی کسب می کنند، می توانند متعاقب  آن به شغل معلمی بپردازند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اخباری که به صورت نادرست در فضای مجازی منتشر شده که فرصت معلمی را برای اقشار خاص فراهم کرده ایم،  صحت ندارد.

اعتبار دولتی برای فضاهای آموزشی ۱۰ برابر شد

وی به افتتاح هزار کلاس درس اشاره کرد و گفت:در دولت تدبیر و امید هر روز حدود ۲۸ کلاس درس ساخته و تحویل داده شده است و اعتبارات دولتی بیش از ۱۰ برابر و حمایت خیرین بیش از ۵ برابر افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در دولت تدبیر و امید سیاست حمایت از فضاهای آموزشی مناسب است، یادآور شد: مدارس خشت و گلی جمع آوری و  بیش از ۲۷۶ هزار کلس سیستم گرمایشی استاندارد شده  است. همچنین در مناطقی که زیر ساخت گاز وجود دارد، سیستم مدارس ایمن شده است.

قدردانی از معلمان مدرسه تلویزیونی

حاجی میرزایی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت مقام معلم در برنامه تقدیر از تولیدکنندگان و آموزگاران مدرسه تلویزیونی ایران تقدیر کرد، این برنامه در شرایط سخت کرونایی به کمک آمد و در شرایطی که امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشت، مدرسه تلویزیونی دانش آموزان را از تدریس بهره مند کرد.

وی افزود: در این هفته جلسه ای با حضور پیشکسوتان تعلیم و تربیت با حضور رییس جمهوری نیز برگزار شد و معلمان گزارش های جالب و متنوعی را ارائه دادند، بطور مثال معلمی از روی سیاه چادر عشایری کلاس را به نمایش گذاشت و به این واسطه با رییس جمهوری صحبت کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به اتفاق جمعی از معلمان به صورت مجازی به خدمت رییس مجلس شورای اسلامی نیز رسیدیم و گزارش هایی نیز به وی ارائه شد. همه افرادی که با آموزش و پرورش مرتبط هستند، از زحمات معلمان قدردانی کردند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همچنین با جمعی از معلمان برگزیده دیداری را به صورت مجازی داشتیم و از تلاش و خدمات آنها قدردانی شد، بیش از  ۴۶ هزار نفر از معلمان از این نشست بازدید داشتند.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین شماره برنامه تصویری «نگاه هفته» در پایگاه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش منتشر شد.

برنامه تصویری «نگاه هفته»، برنامه‌ای با حضور وزیر آموزش‌وپرورش است که در این برنامه حاجی میرزایی؛ به تشریح برنامه و فعالیت‌های آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت، می‌پردازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha