دهکده اقتصاد مقاومتی در یاسوج ایجاد می شود

یاسوج- ایرنا- رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با کمک دولت در سال ۱۴۰۰ دهکده اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی در محل پادگان امام جعفر صادق در جاده کمربندی یاسوج به بهره برداری می رسد.

سرهنگ ناصر صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: این دهکده با هدف ایجاد انگیزه و مهارت افزایی در میان مردم، آموزش بسیجیان و ایجاد مزارع آزمایشی و الگو راه اندازی می شود.

وی گفت در این دهکده که در چنارستان شهرستان بویراحمد قرار دارد کارگاه هایی دایر می کنیم و افراد مراحل تولید را به صورت عملی آموزش می بینند.

سرهنگ صالحی افزود: بر اساس پیش بینی بودجه سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی قرار می گیرد که در قالب تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله در اختیار  تولید کنندگان  مستقر در این دهکده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تمامی زیرساختهای لازم برای این دهکده فراهم شده است و سوله های موجود در آن به کارگاه های تولید تبدیل می شود و از تمامی صاحبان ایده و تولید کنندگان برای فعالیت در این دهکده حمایت می شود.

صالحی تاکید کرد: اگر موانع بر سر راه تولید برداشته شود زمینه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی فراهم می‌شود و استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت‌ها نسبت به سایر استان‌ها ضعیف تر بوده و باید تلاش کنیم این زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان استان اعطا شده‌است، گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و زود بازده پرورش قارچ، زنبور داری، مرغ محلی، کبک، زعفران، بلدرچین، و گیاهان دارویی از جمله اقدامات بسیج سازندگی در زمینه اشتغال است.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  تاکنون یک هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف در این استان توسط بسیج سازندگی احداث شده افزود: این پروژه ها با متراژی بالغ بر ۱۴۵ هزار متر مربع، شامل مصلیٰ، مدارس، مساجد، بهداشت، خانه نیازمندان و غیره است.

وی گفت: در عید سعید فطر ۶۰۰ خانه متعلق به مددجویان کمیته امداد افتتاح می‌شود و احداث ۵۰ منزل  مسکونی نیز در دستور کار است.

صالحی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ آب‌رسانی به مناطق روستایی به بسیج سازندگی واگذار شده و با توجه به تنش آبی در استان تلاش خواهیم کرد که خدمات مناسبی در این بخش داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه استان در بخش کشاورزی دارای ظرفیت مناسب است، تصریح کرد: باید دنبال ایجاد صنایع تبدیلی باشیم که از خام فروشی و خروج سرمایه از کشور جلوگیری کنیم.

رئیس بسیج سازندگی استان در بخش دیگری با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی گفت: بیش از ۱۵۰ گروه‌ جهادی ساماندهی شده‌اند و بیش از ۱۸۰  هزارنفر روز در اردوهای جهادی استانی و کشوری پزشکی، محله محور، جغرافیا محور  و حوادث غیر مترقبه  نقش‌آفرینی کرده اند.

وی افزود: بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با تقسیم کردن شهر به ۹منطقه و واگذاری به بسیج نواحی گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند و از ابتدا به منازل مسکونی آسیب دیده مراجعه و به با ثبت اطلاعات برای خدمات دهی مناسب تحلیل و بررسی می‌شدند.

صالحی گفت: در سه هفته اول با فعال بودن دو آشپزخانه بین دو تا چهار هزار پرس غذا در روز بین مردم توزیع شد، بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با نهادها و گروه‌های مردمی در حال تعامل و همکاری بود و  چهار هزار بسته معیشتی بین مردم متأثر از زلزله توزیع از طرف بسیج سازندگی توزیع شد.

وی بیان کرد:  ۳۰۰ کانکس تاشو اهدایی از طرف سپاه پاسداران به صورت امانتی در اختیار مردم قرار گرفت و هزار کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی نیز به مردم نیازمند زلزله‌زده دنا اهدا شد.

وی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی در بخش غیر عمرانی گفت: بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان از طرف سپاه و بسیج سازندگی اهدا شد.

صالحی به تشریح اقدامات سپاه در ایام کرونا پرداخت و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بین مردم نیازمند استان توزیع شده و علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم و گندزدایی معابر نیز از اقدامات سپاه پاسداران در مدت شیوع ویروس کرونا است.

وی همچنین به خدمات‌رسانی در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: احداث بیش از یک هزار سرویس بهداشتی و گازرسانی به منازل مددجویان کمیته امداد استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در رفع محرومیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha