۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 84311598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پادشاه اردن: از هویت عربی و اسلامی بیت المقدس حمایت می کنیم

تهران- ایرنا- «عبدالله دوم» شاه اردن بر حمایت این کشور از هویت عربی و اسلامی شهر قدس و حفظ اماکن مقدس آن بر اساس رویه تاریخی تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های اردنی عبدالله دوم طی ملاقات با نمایندگان شورای اوقاف و کلیساهای بیت المقدس، بر ادامه مسئولیت تاریخی پادشاهان اردن در حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی بیت المقدس تاکید کرد.

وی گفت که پدران ما در طول تاریخ بر حمایت از بیت المقدس و هویت واقعی آن تاکید کرده اند و ما نیز این مسئولیت را به عهده خواهیم گرفت.

اظهارات شاه اردن واکنش به اقداماتی است که اخیرا رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی شهر قدس به عمل آورده است .

شرکت‌های اسرائیلی با نام‌های جعلی که مقر آن در برخی کشورهای غربی یا عربی است، در زمینه واگذاری املاک و مستغلات فلسطینی‌ها به شهرک‌نشینان صهیونیست فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش دفتر ملی سازمان آزادی بخش فلسطین، 23 نهاد بزرگ و شناخته شده مربوط به شهرک‌نشینان صهیونیست در بخش قدیمی قدس وجود دارند که املاک اهالی قدس را در راستای یهودی‌سازی این شهر خریداری می‌کنند یا با جعل اسناد از چنگ آنها در می‌آورند.

تل آویو اخیرا نیز موانع عمده ای را در راه برگزاری انتخابات فلسطین در قدس ایجاد کرده است . موانعی که با مخالفت گروههای مقاومت مواجه شده است و به گفته کارشناسان اساس برگزاری انتخابات در فلسطین تحت الشعاع قرار داده است .

از اواسط دهه ۲۰ میلادی قرن بیستم (حدود ۱۰۰ سال پیش) تولیت مسجد الاقصی بر عهده پادشاه اردن هاشمی بوده است و این کشور بارها در بیانیه‌هایی تاکید کرده است که بر اساس قوانین بین‌المللی و سابقه تاریخی، اختیارات مربوط به اداره مسجد الاقصی و ورود و خروج به این محل، در اختیار اردن است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha