۱۱۴ هزار مشترک شمال کرمان از مزایای برق امید بهره مند شدند

کرمان - ایرنا - مدیر دفتر نظارت برخدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: از ابتدای اجرای طرح برق امید، ۱۱۴ هزار مشترک برق در شمال استان مشمول استفاده از این طرح شدند.

نسرین نژاد غلامعلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود اجرای طرح برق امید از نیمه مهرماه سال گذشته در کشور آغاز شد و تعداد مشترکین برق که حداقل یک بار مشمول بهره مندی از مزایای برق امید شدند ۱۱۴ هزار مشترک بوده است که از این تعداد ۸۰ هزار مشترک شهری و ۳۳ هزار مشترک برق روستایی هستند.  

وی بیان کرد: در این طرح که به عنوان یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم در مدیریت مصرف انژی برق  است، هزینه برق مشترکان مناطق سردسیر با مصرف زیر ۸۰ کیلووات و مشترکان مناطق گرمسیر با مصرف زیر ۴۰۰ کیلووات ساعت مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می شوند.

مدیر دفتر نظارت برخدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تصریح کرد: حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در شمال استان کرمان داریم که ۵۳۵ هزار مشترک در بخش خانگی هستند.

وی با بیان اینکه مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می شوند تاکید کرد: از زمان شروع طرح برق امید در سال گذشته تا  پایان اسفندماه ۹۹، تعداد ۳۷۰ هزار قبض برای  مشترکین با مصرف زیاد صادرشده است و مشترکان با مصرف برق بالا اگر تا شش ماه مصرف برق خودر ا کاهش ندهند با ۱۰ درصد جریمه در هزینه برق مواجه می شوند.

نژاد غلامعلی ادامه داد: قبوض صادره برای مشترکین  کم مصرف ۱۴ درصد ، مشترکین خوش مصرف ۴۸ درصد و پرمصرف ۲۷ درصد  است.
 

وی با  اشاره به همکاری خوب مشترکین در مدیریت مصرف انرژی برق گفت: در مجموع ۲۱ درصد مشترکین برق شمال استان کرمان از مزایای طرح برق امید بهره مند شدند.

نژاد غلامعلی تصریح کرد: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح امید برق محسوب می شود.

وی افزود: طرح برق امید با استفاده از مولفه های تشویقی با هدف توسعه و گسترش فرهنگ بهینه مصرف در جامعه زمینه ساز توسعه و آبادانی صنعت برق استان خواهد شد.

نژاد غلامعلی اظهار داشت: خانوارها، والدین و فرزندان جزو جامعه هدف طرح برق امید هستند که از طریق رسانه ها و همچنین آموزش های لازم با مزایا این طرح آشنا می شوند و به اقتصاد کشور کمک می کنند.

  وی تاکید کرد: سیاست کاهش مصرف برق با مشارکت شرکتهای خدمات انرژی و استارت آپی را دنبال می کنیم که اشتغالزایی نیز در پی دارد.

مدیردفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: همچنین مشترکان با نصب مولد برق خورشیدی در پشت بام منازل خود می توانند مصرف برق خود را کاهش دهند به عنوان مثال یک مولد برق خورشیدی کوچک حداقل ۲۰ درصد مشترکان پر مصرف را کاهش می دهد.

وی  با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح برق امید تصریح کرد: اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف، رونق کسب و کارهای جدید، توسعه انرزی تجدید پذیر، ارزشمند نمودن مصرف انرژی و برق و آشنایی مردم با ممیزی انرزی برق لوازم خانگی از جمله مزایای طرح است.

شرکت توزیع برق شمال استان کرمان وظیفه تامین و توزیع برق پایدار و مطمئن برای هفت شهر شمالی استان را بعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha