واحدهای خسارت دیده از حوادث طبیعی تا نیمه اول امسال تحویل می‌شود

بوشهر- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده از حوادث طبیعی در دست کار این نهاد در صورتی که حادثه جدیدی رخ ندهد تا نیمه نخست امسال تحویل می‌شود.

به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: در ۲ سال گذشته حوادث طبیعی زیادی از جمله سیل فروردین ۱۳۹۸ در ۲۵ استان کشور، سیل دی ماه سال ۹۹ در سیستان و بلوچستان و هرمزگان و زلزله یاسوج، آذربایجان شرقی و غربی رخ داده است.

وی ادامه داد: در این راستا بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت و بخشی از آنها ساخته و تحویل و بخش دیگری نیز در دست کار هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: در زمان حاضر ۶۸ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل سال ۹۸ احداث و  یکصد هزار واحد مسکونی نیز تعمیر و تحویل شده است.

مهدیان با اشاره به خسارت ۶۵هزار واحد مسکونی خسارت دیده در اثر حوادث طبیعی در سال گذشته اضافه کرد: از این میزان ۱۶هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در اثر سیل استان سیستان و بلوچستان تخریب شد که تاکنون ۵۰ درصد آنها بازسازی و تحویل شده است.

وی بیان کرد: کار بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در آذربایجان شرقی و غربی نیز آغاز شده است.

مهدیان با اشاره به اعتبارات مصوب برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در ۲ سال گذشته گفت: در این مدت بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی تامین و پرداخت شده است.

وی در خصوص زلزله گناوه گفت: با وجود شدت زلزله اما وسعت خسارت زیاد نبود و بیشترین خسارت‌ها به واحدهای فرسوده و قدیمی روستایی که قابل توجه هم هستند وارد شده است.

مهدیان ادامه داد: با توجه به اینکه این واحدها سازه ندارند قابل ترمیم نیستند و باید تخریب، آوار برداری و نوسازی شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرستان گناوه در اثر زلزله دچار خسارت و آسیب شده اند گفت: میزان خسارت ناشی از زلزله گناوه مشخص شده و طی امروز تا فردا استانداری بوشهر به وزارت کشور اعلام و ما نیز در دولت مطرح و مصوبه‌های لازم را تهیه و کار اجرایی بازسازی واحدهای آسیب دیده آغاز می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha