زالی: تا مراجعان سرپایی کرونا کم نشوند انتظار کاهش بستری نیست 
عکس تزئینی است

تهران - ایرنا - فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلان شهر تهران با اشاره به اینکه کماکان مراجعان سرپایی کرونایی در تهران بالا است گفت: تا زمانیکه تعداد مراجعان سرپایی کمتر نشوند یا به عبارتی به کف نرسند انتظار کاهش بستری نمی‌رود.

دکتر علیرضا زالی در حاشیه افتتاح کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی و چند طرح دیگر در بیمارستان شهدای تجریش در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته صرفا به بخش های دولتی مراجعه کردند.
زالی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در استان تهران ۸ هزار ۵۵۰ نفر هستند که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در بخش های ویژه بستری اند.
وی در مورد آخرین وضعیت کرونا در تهران توضیح داد: تعداد موارد جدید بستری در تهران در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از یک هزار و۱۵۰ بیمار رسیده که ۱۹۷ نفر آنان در بخش های ویژه بستری شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه فرایند ترخیص در تهران در هفته اخیر شتاب گرفته و ۱ هزار و ۲۰۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند. اما باید بین ترخیص و ورودی به بیمارستان تعادل ایجاد شود.

زالی،  ضمن اشاره به افتتاح و بهره برداری ۱۰ پروژه در بیمارستان شهدای تجریش، عنوان کرد: به علت خیز چهارم بیماری کرونا، امور مربوط به راه اندازی این پروژه ها با قوت بیشتری دنبال شد و امروز شاهد افتتاح این بخش ها که تعدادی از آن ها به بیناران کرونایی اختصاص دارد، هستیم.

امروز کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی، در بیمارستان شهدای تجریش، با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

بخش مراقبت ویژه ۲ و اولین دستگاه سی تی اسکن پرتابل کشور نیز امروز و در همین مراسم به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha