۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۰۶
کد خبر: 84300179
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پلیس: فیلم سیلی به یک روحانی ساختگی بود؛ سازندگان بازداشت شدند

تهران-ایرنا- رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: فیلمی که در آن یک جوان به صورت یک روحانی سیلی می زند، جعلی و ساختگی بوده و تولیدکنندگان و منتشرکنندگان آن دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا از اعلام پلیس تهران بزرگ، سردار «حسین رحیمی» روز دوشنبه گفت: عوامل اصلی تهیه این فیلم، پدری است که لباس روحانیت پوشیده و پسرش، که به صورت او سیلی می زند و هدف آنها از ساخت این فیلم جعلی، کسب پناهندگی از برخی دولتهای خارجی بوده است.

وی افزود: به محض انتشار فیلم در فضای مجازی، اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این افراد انجام  شد و در نهایت، متهمان اصلی در حالی که در منزلی در حال آماده شدن برای رفتن به غرب کشور برای خارج شدن از کشور بودند، دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به بازداشت افرادی که با ساخت و انتشار این کلیپ در فضای مجازی به مقام شامخ روحانیت جسارت کرده بودند، خاطرنشان ساخت: با وجود آنکه هیچگونه اطلاعات از افرادی که در ساخت و انتشار این کلیپ دست داشتند، در اختیار نبود اما کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ در کوتاهترین زمان موفق به شناسایی و دستگیری این افراد شدند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت به گردن همه ما حق دارند و  این افراد به جهت قول های و وعده های دروغینی که به آنها داده بودند، مرتکب چنین اقدام سخیفی شده اند، تصریح کرد: قدرت و توانمندی پلیس ما چنان بالا است که در کمترین زمان ممکن قادر به دستگیری مجرمان و خلافکاران هستند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی به هیچ وجه محیط امنی برای مجرمان نخواهد بود، گفت: دوران بزن در رو برای مجرمان تمام شده است و همه آنها باید مطمئن باشند که در صورت ارتکاب جرم در فضای مجازی و یا حقیقی ،حتما دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز پیش از این، از جزییات نحوه شناسایی و بازداشت 7 نفر از افرادی خبر داده بود که با تهیه و انتشار یک کلیپ ساختگی در فضای مجازی، توهین و ضرب و شتم یک روحانی را به تصویر کشیده بودند.

سرهنگ " جلیل موقوفه‌ای " شب گذشته با اعلام خبر بازداشت افرادی که با انتشار یک کلیپ ساختگی، توهین و ضرب و شتم یک روحانی را به تصویر کشیده بودند، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۸ روز جمعه پنج پسر جوان حدوداً ۲۲ تا ۲۳ ساله در منطقه پاسداران، خیابان بوستان ششم، اقدام به تهیه این کلیپ کرده بودند.

وی  افزود: در کلیپ مذکور، یکی از این پسران جوان ضمن بی‌احترامی به یک روحانی، به صورت وی سیلی می زند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: با انتشار این کلیپ، عوامل پلیس پیشگیری به سرعت، نسبت به شناسایی افرادی که در نشر و بازنشر کلیپ مذکور دخیل بودند، اقدام کردند.

وی ادامه داد: صبح امروز چهار نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر این کلیپ در فضای مجازی نقش داشتند، بازداشت شده و به کلانتری ۱۰۲ پاسداران منتقل شدند.

موقوفه‌ای گفت: اقدامات بعدی درباره شناسایی دو نفر دیگر که از بازیگران این کلیپ بودند، ادامه یافت که در بررسی‌ها مشخص شد، پسری جوان حدوداً ۲۲ ساله و مردی حدوداً ۵۰ ساله در کلیپ مذکور بازی کرده‌اند که پدر و پسر هستند و این کلیپ ساختگی است.

به گفته این مقام انتظامی، در نهایت این دو نفر نیز ساعت ۱۸ روز یکشنبه بازداشت شده و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha