منطقه آموزشی جهرم به دلیل افت شدیدنمره‌های نهایی دانش‌آموزان تغییر کرد

شیراز-ایرنا- معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: کاهش میانگین نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم سبب شد سازمان سنجش، منطقه جهرم را از منطقه ۲ به منطقه۳ تغییر و رتبه را کاهش دهد.

مهدی نیک‌فر، سه شنبه در جلسه شورای انجمن های آموزش و پرورش جهرم افزود: افزایش میانگین نمره امتحان نهایی در شهرستان امری مهم و ضروری است و امتحان نهایی پایه دوازدهم از استانداردترین آزمون هایی است که در آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی ابراز کرد: دانش آموزان ثمره دوازده سال تحصیل خود را در این آزمون دریافت می کنند و علاوه بر این بخشی از معدل نهایی پایه دوازدهم  به صورت تأثیر مثبت در پذیرش کنکور سراسری است.

نیک فر بیان کرد: اگر نمره های امتحان نهایی مدارس خاص را در نظر نگیریم متوجه افت شدید نمرات دانش آموزان در مدارس عادی می شویم که  خارج از عدالت آموزشی است.

وی عنوان کرد: اگرچه همکاران ما در اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با پیوستن به پویش «آموزش تعطیل نیست» در ایام کرونا کوشیدند به بهترین وجه آموزش را ادامه دهند، اما در دوران کرونا، آموزش لطمه‌ای جدی دید.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم پایین بودن میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی باعث افت درجه شهرستان نسبت به شهرهای همجوار شده است.
نیکفر اضافه کرد: نظر شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم این بود که آزمون‌های شبه امتحانات نهایی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری به صورت مدرسه‌ای برگزار شود که طی آن دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم شوند و با دو نمونه سؤال متفاوت در دو زمان متفاوت آزمون بدهند. 

وی ابراز کرد: این مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان بود که اجرای آن منوط به تأیید ستاد مقابله با کرونای شهرستان شد، اما گروه‌هایی از اصل با این قضیه مخالف بودند و با ایجاد جنجال به آن بعد روانی دادند و به دانش‌آموزان دلشوره وارد کردند.
نیک فر ادامه داد: ما حتی پیشنهاد دادیم تیمی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس حاضرشوند، شرکت در این آزمون اختیاری بود و مشوق‌هایی چون دادن نمونه سوالات و قراردادن ۳۰ تا ۵۰درصد نمره مستمر برای آن در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در این زمینه کار هایی انجام شده است و جلسات متعددی برگزار شد که یکی از خروجی های این جلسات برگزاری آزمون شبه نهایی بود. این آزمون که تنها برای دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفته شده بود و به صورت حضوری قرار بود برگزار شود  و با وجود تصویب در شورای آموزش و پرورش شهرستان، در ستاد کرونا تصمیم به برگزاری غیرحضوری این آزمون گرفته شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha