بیش از چهار هزار داوطلب در آزمون سراسری جهرم با هم به رقابت می‌پردازند

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم گفت: چهار هزار و ۱۳۵ داوطلب جهرمی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در حوزه‌ امتحانی شهر جهرم با هم به رقابت می‌پردازند.

نسرین زارعی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ این امر مهم را بزرگترین رخداد و هماورد علمی برشمرد و افزود: از این تعداد داوطلب در پنج گروه آزمایشی  در رشته علوم تجربی۱۹۵۴ نفر، در رشته ریاضی و فنی۳۰۶نفر، در رشته علوم انسانی۷۸۶ نفر، در رشته هنر ۴۳۶ نفر و در رشته زبان‌های خارجی، ۶۵۳ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی اظهار کرد: دو هزار و ۵۳۷ نفر از بانوان و  یک هزار و ۵۹۸نفر از آقایان در شهرستان جهرم در این آزمون بزرگ علمی شرکت همزمان با سراسر کشور در روزهای ۱۱،۱۰،۹،۸ تیرماه رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم در ادامه یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی کامل، شرایطی بدون استرس و محیطی آرام برای داوطلبین در این رقابت آموزشی بوجود آورده شود بی شک این آزمون سرنوشت دانش‌آموزان را بعد سال‌ها تلاش و کوشش رقم می‌زند و نباید تحت هیچ شرایطی خللی در نظم ، آرامش و تمرکز دانش‌آموزان به وجود آید.

وی بر حساسیت و نگاه ویژه دستگاه‌های متولی برای برگزاری کنکور تأکید و ابراز کرد: همه دست اندرکاران و متولیان امر مکلفند تا تمامی مسائل و حواشی برگزاری کنکور اعم از محل برگزاری، مسایل مربوط به تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی، نظم و امنیت و… را مد نظر قرار دهند تا آزمون پیش رو به بهترین شکل ممکن و در کمال آرامش برگزار شود.

زارعی بیان کرد: از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و شهرداری درخواست می‌کنیم به منظور رفع نواقص احتمالی تا پایان برگزاری آزمون آمادگی کامل داشته باشند.

این مسوول اضافه کرد: نیروی انتظامی شهرستان برای برقراری امنیت حوزه‌های امتحانی و قرنطینه سؤالات کنکور و همچنین اورژانس در زمینه استقرار تیم پزشکی برای برگزاری آزمون در تعامل و همکاری باشند.

معاون فرماندار جهرم  تصریح کرد: همه شرایط برگزاری کنکور باید به‌ گونه‌ای باشند که داوطلبان در نهایت آرامش و بدون هرگونه استرس محیطی، آزمون سراسری را سپری کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha