ماموریت‌های امدادگران قزوین در نوروز امسال، ۱۵۰ درصد رشد یافته است

قزوین – ایرنا – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در نوروز ۱۴۰۰ در ۹۵ ماموریت حضور یافته‌اند که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر استان نوروز سال گذشته در ۳۸ ماموریت حضور یافته بودند که ۲۴ مورد آن جاده ای، سه مورد شهری، ۶ مورد صنعتی و پنج مورد برف و کولاک بوده است.

وی اضافه کرد: نجاتگران استان در نوروز امسال در ۹۵ ماموریت شامل ۷۵ ماموریت جاده ای، چهار مورد خدمات حضوری، ۶ مورد خدمات شهری، هفت مورد خدمات صنعتی و کارگاهی و سه مورد عملیات کوهستان برای امدادرسانی به شهروندان حضور یافته اند.

هاشمی خاطر نشان ساخت:در این مدت ۱۱۹ تیم اعزامی با ۸۷ دستگاه آمبولانس فعالیت داشته و ۷۶ مصدوم را به مراکز درمانی استان انتقال داده و به ۱۴ مصدوم به صورت سرپایی خدمات رسانده اند.

وی افزود: همچنین امدادگران استان در ایام نوروز ۱۴۰۰ در ۱۶ عملیات رهاسازی شرکت کرده اند که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

هاشمی با اشاره به تعداد عملیات انجام شده در شعب و دفاتر نمایندگی هلال احمر استان، گفت:تاکستان ۲۳ عملیات، قزوین ۱۵، البرز ۱۳، طارم سفلی ۱۲، بویین زهرا ۱۰، آبیک و مرکز استان هفت و آوج و الموت هر کدام در چهار عملیات حضور یافته اند.

این مسوول با اشاره به حوادث جاده ای به تفکیک نوع آنها، گفت: در این مدت، ۷۳.۲۷ درصد حوادث، تصادفات جاده ای، ۲۴.۹ درصد، انحراف خودروها و برخورد با مانع و ۳.۱ درصد حریق و آتش سوزی بوده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha