۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84290205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور کار پاکستان و آلمان برای تعمیق مناسبات دفاعی و تجاری

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با هدف تعمیق مناسبات تجاری-دفاعی با آلمان و دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور، روز یکشنبه عازم یک سفر رسمی ۲ روزه به برلین شد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» به دعوت «هایکو ماس» همتای آلمانی خود، به برلین پایتخت آن کشور سفر کرد.

این اولین سفر رسمی یک وزیر خارجه از پاکستان به آلمان پس از سال ۲۰۱۲ به شمار می‌رود.

وزارت امور خارجه پاکستان همزمان با هفتادمین سال برقراری روابط دیپلماتیک این کشور با آلمان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی علاوه بر رایزنی با وزیر امور خارجه آلمان، با مقام‌های بلندپایه این کشور دیدار و پیرامون تقویت روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های دفاعی، امنیتی، تجاری و بازرگانی مذاکره‌ می‌کند.

توسعه روابط مردمی، تعاملات از حوزه‌های گردشگری و بهداشت نیز از دیگر نکات دستور کار سفر وزیر امور خارجه پاکستان به آلمان عنوان شده است.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اواخر اسفندماه ۱۳۹۷ طی سفر رسمی به پاکستان با مقام‌های این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه، افغانستان و تنش‌ها در شبه قاره گفت‌وگو کرد.

بهمن ۹۷ نیز وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ طی دیدار با همتای آلمانی خود درخصوص تحولات مربوط به افغانستان و پیشبرد فرآیند صلح مذاکره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha