۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84289861
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ورود به پیک چهارم کرونا و قرمز شدن هشت شهرستان ایلام

ایلام - ایرنا - هفته گذشته با افزایش تعداد مبتلایان و بستری های کرونا، استان ایلام رسما وارد پیک چهارم کرونا شد و تعداد شهرستان های قرمز این استان به هشت شهرستان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام مسوولان بهداشتی روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی با جولان ویروس جهش یافته انگلیسی در استان ایلام به سرعت در حال افزایش است و در صورت ادامه این وضعیت روزهای سختی را در پیش رو داریم.

در حال حاضر به جز سیروان، هلیلان و ملکشاهی که نارنجی هستند، سایر نقاط استان به رنگ قرمز درآمده اند و مسوولان تداوم این روند را برای استان بحرانی می دانند.

وضعیت قرمز رنگ ایلام باعث شد تا مسوولان ستاد استانی کرونا محدودیت های شدید صنفی و ترددی را اعمال کنند و تمام مشاعل گروه های ۲ تا چهار و اماکن تجاری سرپوشیده همچون پاساژ ها تعطیل شود و ادارات با ۵۰ درصد نیروهای خود خدمات رسانی کنند و اقامه نماز جمعه و جماعت نیز در کل استان لغو شد.

یکی از مهمترین اتفاقات رخ داده در هفته گذشته تصویب سند آمایش سرزمین استان ایلام از سوی شورای عالی آمایش سرزمین کشور است که با تصویب این سند، چشم اندازها و افق های بلندمدت استان که از پیش طراحی و تدوین شده بود، اجرایی خواهد شد.

شانزدهم فروردین ماه همزمان با کشور ثبت نام ششمین مرحله انتخابات شورای روستا در مناطق روستایی ایلام آغاز شد و این فرآیند تا ۲۲ این ماه ادامه دارد.

هفته گذشته نخستین مرکز تخصصی مددکاری کشور با حضور مدیرکل پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در شهر ایلام راه اندازی شد.

ایلام رتبه سوم بستری کرونا در کشور را دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایلام سومین استان کشور با وضعیت نامناسب و خطرناک از جهت شاخص تعداد بیمار بستری است.

جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی با جولان ویروس جهش یافته انگلیسی در استان ایلام به سرعت در حال افزایش است و در صورت ادامه این وضعیت روزهای سختی را در پیش رو داریم.

سه شهرستان دیگر ایلام قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با هشدار به قرمز شدن کل استان گفت: سه شهرستان بدره، دره شهر و مهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و تعداد شهرستان های قرمز به هشت شهر رسید.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایلام، دهلران، آبدانان، دره شهر، مهران، چرداول، بدره، چوار و ایوان در وضعیت قرمز و هلیلان، ملکشاهی و سیروان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وضعیت ایلام با رشد تصاعدی بستری‌های کرونا در حال بحرانی شدن است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شرایط شیوع کرونا در استان با افزایش تصادعی تعداد بستری ها به سمت بحرانی شدن حرکت می کند.

به گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر روز سه شنبه در نشست فوق العاده ستاد کرونا استان اظهار داشت: ۲۰۳ فرد مبتلا به کرونا در هفته دوم فروردین ماه در این استان بستری شدند درحالیکه این میزان در هفته نخست ۱۲۰ نفر بود.

معاون استاندار: رزمایش اطلاع رسانی محیطی کرونا در ایلام برگزار می شود

معاون  سیاسی امنیتی استاندار  ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اجرای رزمایش اطلاع رسانی محیطی کرونا و اعلام خطر و آگاه سازی مردم در ایلام برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز پنجشنبه در قرارگاه عملیاتی کرونا استان ایلام اظهار داشت: این رزمایش در ۲ مرحله ابتدا روز پنجشنبه در تفرجگاه های طبیعی از ساعت پنج و نیم عصر تا هشت و سپس روز شنبه در مرکز استان و سایر مراکز شهرستان‌ها با هدف اطلاع رسانی اعلام هشدار، وضعیت بحرانی کرونا در استان و آگاهی بخشی و حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل ها برگزار می شود.

اقامه نماز جمعه در سراسر ایلام لغو شد

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه تا اطلاع بعدی در هیچ یک از مناطق این استان اقامه نمی‌شود.

به‌گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام وضعیت قرمز برای استان به دلیل شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی و ضرورت حفظ سلامت جامعه، نماز جمعه در همه شهرستان ها تا اطلاع بعدی لغو  خواهد شد.

سهل انگاری مردم منجر به شیوع پیک چهارم کرونا در ایلام شد

استاندار ایلام گفت: سهل نگاری مردم با وجود اهتمام کلیه دستگاه ها و هشدارهای زیاد برای مقابله با کرونا موجب شد این استان وارد پیک چهارم کرونا شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: مردم ایلام همچنان موضوع شیوع کرونا را جدی نگرفته اند و از این پس شاهد افزایش میزان مبتلایان در استان هستیم.

ایلام وارد پیک چهارم کرونا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایلام وارد پیک چهارم کرونا شده و تعداد بستری ها و مبتلایان روند افزایشی دارد و با توجه به سهل انگاری مردم در صورت ادامه این وضعیت تعداد فوتی ها نیز افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان ایلام اظهار داشت: میزان بستری ها نسبت به بهمن ماه در استان ۱۰ برابر شده است و با ادامه این روند با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

استاندار ایلام: ناچار به اعمال محدودیت های کرونایی هستیم 

استاندار ایلام گفت: سختی های مردم را درک می کنیم اما در جهت حفظ سلامت و جان آنها ناچار به اعمال محدودیت های کرونایی هستیم و در این مسیر لازم است مردم بیشتر همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری شامگاه جمعه در بازدید از مبادی ورودی و بازار ایلام افزود: باید طی ۲ هفته پیش رو از این بحران کرونایی خطرناک خارج شویم و برای این مهم نیازمند نظارت و اجرای دقیق و کامل مصوبات و دستورالعمل های ستاد کرونا توسط مسوولان و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط مردم هستیم.

سند آمایش سرزمین ایلام تصویب نهایی شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: سند آمایش سرزمین استان ایلام در دبیرخانه شورای عالی آمایش سرزمین کشور به تصویب نهایی رسید.

رحمت اله قیصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای عالی آمایش سرزمین در راستای عمل به تکلیف جزء یک بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه کشور و به استناد بند الف ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، سند آمایش سرزمین ایلام شامل سند ملی و سند اسناد استان را تصویب کرد.

نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی مددکاری کشور در ایلام افتتاح شد

نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی مددکاری کشور شامگاه سه شنبه با حضور مدیرکل پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در شهر ایلام راه اندازی و آغاز بکار کرد.

به‌گزارش ایرنا، مدیرکل پذیرش و مددکاری کمیته امداد کشور در این آیین گفت: در سال های اخیر چند مرکز تخصصی نیکوکاری در استان های کشور راه اندازی شده اما راه اندازی یک مرکز نیکوکاری تخصصی مددکاری در ایلام برای نخستین بار است که در سطح کشور صورت می گیرد.

انتخابات شوراها در ۳۸۳ روستای ایلام برگزار می شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: ۳۸۳ روستای این استان واجد شرایط برگزاری انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند.

سیدصادق موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاهای واجد شرایط دارای ۱۰۰ نفر جمعیت یا ۲۰ خانوار ساکن هستند.

مبارزه با ملخ های صحرایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی ایلام انجام شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام گفت: مبارزه با اولین توده ملخ های صحرایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی جنوب استان انجام گرفت.

سیامک بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین توده ملخ های صحرایی هفته دوم نوروز در مناطق گرمسیری حدفاصل شهرستان های آبدانان و دهلران شناسایی شد و مورد سم پاشی قرار گرفت.

۲ میلیون تردد خودرو تعطیلات نوروز در ایلام ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: دستگاه‌های ترددشمار استان، رفت و آمد بیش از ۲ میلیون و ۲۴۷ هزاردستگاه خودرو را در تعطیلات نوروزی ثبت کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی  راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، نوراله دلخواه روز یکشنبه اظهار داشت: این تعداد تردد در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

گازرسانی به شهرهای ایلام تا پایان دولت به اتمام می رسد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام از گازرسانی به کلیه شهرهای استان ایلام تا پایان دولت خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ شهر استان گازدار شده و تنها شهر پهله در دست اقدام است که عملیات این شهر نیز تا پایان کار دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز ایلام، عباس شمس اللهی روز شنبه در دیدار با استاندار ایلام افزود: طی چهار سال گذشته در دولت دوم تدبیر و امید تاکنون سه شهر استان گازدار شده و تا پایان کار دولت، همه شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

قاچاق فرآورده‌های نفتی در ایلام ۸۶ درصد کاهش یافت

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام از کاهش ۸۶ درصد قاچاق فرآورده‌های نفتی در این استان طی سال گذشته به نسبت سال ۹۸ خبر داد.

جوهر نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی در این استان سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ لیتر بوده است.

محور ارتباطی سیروان بدره خردادماه زیربار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه راهسازی قاضی‌خان - بدره با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی خردادماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، عبدالله بهادری روز سه شنبه در بازدید از مراحل پایانی طرح راهسازی سیروان - بدره ( قاضی خان- بدره) اظهار داشت: طول جاده قاضی خان - بدره ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان و هفت کیلومتر در شهرستان بدره است.

عرضه هرگونه مرغ قطعه‌بندی شده ممنوع است

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: قطعه بندی مرغ و کشتار غیر مجاز به دلیل افزایش خودسرانه قیمت مرغ و اختلال در روند بازار ممنوع و با متخلفان برخورد می‌شود.

محمدعلی اقدسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود رعایت قیمت مصوب مرغ برخی از افراد سودجو با قطعه بندی آنها را با قیمت بسیار بالاتری عرضه می کردند که موجب ایجاد اختلال در روند بازار می شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha