۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84287997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: سال گذشته میزان صادرات زنجان ۲۱ درصد افزایش یافت

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: سال گذشته با وجود شرایط ناشی از شیوع کرونا و بسته بودن چند ماهه مرز ترکیه که مقصد عمده محصولات استان است، میزان صادرات در زنجان ۲۱ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافت.

فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: همچنین سال گذشته میزان ورود موقت کالا به گمرک استان ۴۳ درصد، واردات ۱۹ درصد و درآمد گمرک زنجان نیز ۱۷درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های سال گذشته استان مطلوب بوده و پروژه‌های بسیار خوبی در استان اجرا شده است، گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع استان عملکرد بسیار خوبی داشته است و از اقدامات و برنامه های اتاق بازرگانی زنجان نیز باید در این راستا قدردانی کرد.

حقیقی دلیل موفق بودن اتاق بازرگانی زنجان در اقدامات انجام شده را، برنامه محور بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: البته به دلیل کرونا موفق به مبادلات مطلوب، برگزاری نمایشگاه و ارتباطات خوب تجاری خارجی نشدیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با فعالان حوزه تجارت خارجی و همچنین دعوت از سفرا برای ارتباطات جدید، ابراز کرد: حضور در بازارهای جدید افزون بر حفظ بازارهای موجود نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار زنجان با اشاره به شعار امسال، گفت: نظر صریح رهبر معظم انقلاب برداشته شدن موانع است و اگر در حال حاضر برای سرمایه گذار موانع ایجاد شود، مقصر ما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم اقدامات مطلوب باشد باید شفافیت و سرعت در انجام امور در دستور کار قرار دهیم.

با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار سختی برای عموم مردم ایران و همچنین فعالان اقتصادی بود، تصریح کرد: مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده و از طرف دیگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی و متاسفانه تحریم‌های مضاعف داخلی، فضا را برای فعالان اقتصادی تنگ کرده بود که امید است امسال در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، شاهد رونق کسب و کار و تجارت در کشور باشیم.

علی یگانه فرد، رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ویرایش نقشه راه تجارت خارجی استان، گفت: در چهار فصل اقداماتی که باید انجام و عملیاتی شوند مشخص شده که امید است در این راستا گام های عملیاتی در سال جاری برداشته شود.

در این جلسه گزارشی از سوی دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با عنوان برنامه های پیش نیاز تحقق شعار سال و انتظارات بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ ارائه شد.

در این گزارش برنامه های عملیاتی نقشه راه تجارت خارجی استان در سال ۱۴۰۰ به عنوان پیش نیاز تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف از جمله اعزام هیات های تجاری و پذیرش، نمایشگاه‌های مشترک، وبینارها، اجلاس با کشورهای همسایه ایران، نشست مشترک با سایر اتاق ها، دعوت از سفرای کشورهای مختلف برای سفر به استان، شناسایی کشورهای با هدف بازار جدید و کشورهایی با حفظ بازارهای قبلی و کشورهای دارای اولویت تجارت با استان در سال ۱۴۰۰ ارائه شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha